Izrada Mobilne Verzije Sajta

Kako da web sajt radi za vas i donosi zaradu

Sadržaj

Zašto je optimizacija sajta za mobilne telefone toliko važna?


Da li znate da:

67% korisnika pristupa internetu preko mobilnog telefona?

Ovo je ogroman procenat koji morate ozbiljno uzeti u obzir. To znači da Izrada mobilne verzije sajta treba da vam bude prioritet.

Jer web sajt koji se ne vidi dobro na mobilnom telefonu izaziva frustraciju korisnika, koji zbog toga ne žele da se tu zadržavaju i odlaze kod vaše konkurencije.

To znači gubitak velikog broja potencijalnih klijenata i kupaca, i odricanje od značajnog dela profita.

Da li možete sebi to da dozvolite?

Naravno da ne, jer kako sve veći broj ljudi surfuje internetom preko svog mobilnog uredjaja (telefona ili tableta), jedna stvar je postala jasna:

Mobilni uredjaji preuzimaju internet.

A to znači da se mobilni uredjaji sve više koriste i za posetu društvenim mrežama, za čitanje mejlova i online kupovinu. Sve su to aktivnosti korisnika koje su od velike važnosti za vaš biznis, i koje možete da iskoristite za rast vaše firme.

Mobilni web sajt vam omogućava da ostanete konkurentni i napredujete u poslu. On posetiocima pruža bolje korisničko iskustvo, bolje vas pozicionira na pretraživačima i google više voli tako optimizovane web sajtove.

Mobilne tehnologije su zadnjih godina izuzetno napredovale, i to je izmenilo način na koji ljudi posmatraju web sajtove.

Zašto je izrada sajta za mobilne telefone toliko bitna?

Zato što svakog dana ima sve više smart telefona u upotrebi. Telefonske kompanije nude povoljne pakete, gde uz ugovor pametni telefon dobijate praktično besplatno, što dodatno doprinosi ovom rastu.

Najbolje ćete shvatiti važnost modernog mobilnog telefona kada pogledate sledeću statistiku:

  • Prosečni vlasnik pametnog telefona proveri svoj uredjaj 150 puta dnevno
  • 67% vlasnika telefona proverava da li ima propušten poziv ili mu je stigla poruka, iako nije dobio nikakvo obaveštenje.
  • 44% vlasnika mobilnog telefona priznaje da spava sa telefonom pored kreveta, jer ne želi da propusti bilo koji poziv, sms ili poruke sa društvenih mreža.
  • 29% vlasnika mobilnog kaže da ne bi moglo da zamisli život bez ovog uredjaja

Važnost modernog mobilnog telefona

Ovo nam ukazuje da sve više korisnika pristupa internetu preko mobilnog telefona.

Responsivni dizajn ili web dizajn prilagodjen mobilnim uredjajima više nije opcija, već neophodnost. Ovo je dobar razlog da angažujete inteligentnog web dizajnera koji razume sve aspekte mobilnog web sajta.


Šta je responsivni web dizajn?

Šta je responsivni web dizajn - Bluelinemedia

Responsivni dizajn (‘prilagodljivi’ dizajn) je relativno novi pristup u web dizajnu koji omogućava kvalitetno korisničko iskustvo posetiocima vašeg sajta.

I to bez obzira na uredjaj preko kog pristupaju web sajtu.

Na ovaj način se uzima u obzir ponašanje korisnika, kao i veličina ekrana uredjaja koji koriste. Posledica je da se takav web sajt može lako koristiti na desktop (PC) računaru, tabletu i mobilnom telefonu.

Pre pojave responsivnog dizajna, web sajtovi su pravljeni posebno za desktop računare, a posebno za mobilne uredjaje. To je bilo lakše za razvoj (programiranje) sajta, ali je imalo i niz negativnih posledica, kao što su veći troškovi održavanja i lošije rangiranje na google-u.

Ako web sajt nije prilagodjen mobilnim uredjajima, na tabletu i mobilnom većina sadržaja se neće videti. Da bi sadržaj bio vidljiv u celosti, moramo da prstom po ekranu telefona pomeramo prikaz sajta levo-desno.

Izrada mobilne verzije sajta omogućava da na mobilnom telefonu kompletan sadržaj sajta bude dostupan prostim skrolovanjem ekrana na dole, čime prikaz ostaje fluidan.

Responsivni dizajn takodje rešava i problem prikaza slika na velikim i malim ekranima.

Kvalitetna slika na velikom ekranu izgleda savršeno. Ali na tabletu, a pogotovo na mobilnom telefonu, većim delom se neće ni videti. Mobilni sajt ovo rešava elegantno: slika se skalira automatski, proporcionalno rezoluciji ekrana.

Koliko je responsivni web dizajn bitan pokazuje i sledeća tabela, koja prikazuje najkorišćenije ekranske rezolucije:

Praviti web sajt za svaku rezoluciju posebno svakako nije isplativo. Zato je prilagodljivi dizajn danas najbolje rešenje koje pokriva sve moguće ekranske rezolucije.

Responsivni web dizajn ne vodi računa samo o rezoluciji ekrana i skaliranju slika – to je potpuno novi način razmišljanja o web dizajnu.

6 razloga za izradu mobilne verzije sajta

6 razloga za izradu mobilne verzije sajta


Razlog #1: Google voli responsivni dizajn


Google je jasno naglasio da u rangiranju web sajtova daje prednost onim sajtovima koji su prilagodjeni mobilnim uredjajima.

Jer korisničko iskustvo je postavljeno iznad svega, i na osnovu zadovoljstva korisnika odredjuje se i uspešnost vašeg web sajta. A google često svojim savetima pomaže web developerima i web dizajnerima, kako bi oni izradjivali sajtove koji što više odgovaraju korisnicima.

Kada tako nešto dolazi od google-a koji koristi 79% korisnika interneta, onda to mora ozbiljno da se shvati.

Google voli responsivni dizajn

Izrada mobilne verzije sajta omogućava google-u da lakše indeksira sajt, a to je zauzvrat nagradjeno boljim rangiranjem. Jer ako se google lakše snalazi na vašem web sajtu, to znači da će se bolje snalaziti i posetioci sajta.

Treba da znate sledeće:

Svaki web sajt ima za cilj da bude lako pronadjen na internetu, kako bi privukao što više potencijalnih klijenata.

Ako želimo da budemo pronadjeni i da naš web sajt radi za nas, onda treba da obratimo pažnju na to šta google ima da kaže.


Razlog #2: Naprednija SEO optimizacija celog sajta


Google daje prednost sajtovima optimizovanim za mobilne uredjaje.

Prilagodjavanje za mobilni unapredjuje SEO optimizaciju sajta, i zato se sajt bolje rangira. Ovo je važan podatak za svakog biznismena, jer od položaja na google-u zavise i prihodi vaše firme.

To najbolje pokazuje sledeća statistika:

  • 48% vlasnika mobilnog telefona koristi internet pretraživače za pronalaženje informacija
  • 4% mobilnog internet saobraćaja odvija se preko Google-a, 4% koristi Yahoo i 1% Bing
  • 95% reklama koje se pojavljuju na mobilnom idu preko google-a

Naprednija SEO optimizacija celog sajta

Responsivni ili ‘prilagodljivi’ web sajt ukida potrebu za posebnim sajtom koji je namenjen samo mobilnim uredjajima.

To znači da vaš web sajt ima jedan URL (internet adresa sajta, domen) i sav saobraćaj se odvija na njemu. Nema potrebe da se korisnici mobilnog šalju na poseban sajt, i to značajno povećava brzinu sajta.

A znamo da je brzina učitavanja web sajta jedan od bitnijih faktora za rangiranje na google-u.

Jednim sajtom koji je namenjen svim uredjajima (desktop, tablet, mobilni) izbegavate i dupliranje sadržaja (tekst, slike) na sajtu. Duplirani sadržaj negativno utiče na SEO optimizaciju, jer google u tom slučaju gleda na vaš sajt kao na nepouzdan izvor informacija.


Razlog #3: Mobilni web sajt pruža bolje korisničko iskustvo


Ako posetilac ne može da se lako snadje na vašem sajtu, on odlazi kod konkurencije.

Web sajt optimizovan za mobilne uredjaje omogućava da korisnik lakše dodje do potrebnih informacija, a to poboljšava korisničko iskustvo. Korisnik se tada duže zadržava na web sajtu, što je još jedan od faktora za rangiranje koje google uzima u obzir.

Kada ste na responsivnom web sajtu vi nemate potrebu da zumirate ekran ili da pomerate prstom levo i desno po ekranu.

Jer sajt se automatski prilagodjava vašem uredjaju i time drastično poboljšava korisničko iskustvo. To čini korisnike zadovoljnim i znatno povećava verovatnoću da će se opet vratiti na vaš web sajt.

Potvrdu toga imamo u istraživanjima koja pokazuju da:

  • 78% korisnika želi da na mobilnom sajtu pronadje informaciju u samo jedan ili dva klika
  • 94% mobilnog internet saobraćaja odvija se preko Google-a, 4% koristi Yahoo i 1% Bing

Izrada sajta za mobilne telefone vam daje sajt koji se prilagodjava svim uredjajima i ekranskim rezolucijama, i koji pruža optimalno i prijatno korisničko iskustvo.


Razlog #4: Responsivni sajt vam daje prednost nad konkurencijom


48% ljudi kaže da web sajt koji ne radi dobro na mobilnom telefonu stvara osećaj da kompanija koja stoji iza takvog sajta ne brine o svojim mušterijama.

U poslovnom svetu vi jednostavno morate da budete ispred svojih konkurenata:

Kako sve veći broj korisnika surfuje internetom i kupuje online preko mobilnog uredjaja, morate imati web sajt koji je u toku sa vremenom, sajt koji je prilagodljiv.

Još uvek postoji veliki broj firmi koje nemaju mobilni sajt – što vam automatski daje veliku prednost ako imate sajt optimizovan za mobilni. Tako posetioci koji su nezadovoljni sajtom vaših konkurenata mogu doći i kod vas.

Izadom mobilne verzije web sajta vi na još jedan način pokazujete brigu za svoje klijente.


Razlog #5: Mobilni sajt povećava broj klijenata i prodaju


Svi smo iskusili sledeće:

Krstarimo internetom na svom telefonu u potrazi za nekom robom ili uslugama, i nailazimo na web sajt koji nudi to što nam je potrebno. Ali, sajt ne radi dobro na mobilnom i teško se snalazimo.

Prvo što pomislite je da je ta firma neprofesionalna i da jednostavno nije ozbiljna. I tu je kraj posete sajtu.

Šta nam ovo govori?

Od izuzetne je važnosti da sajt ostavi pozitivan utisak na potencijalne klijente, jer samo tako će oni možda postati i kupci.

Profesionalan responsivni web dizajn privlači nove posetioce, koji se duže zadržavaju na sajtu. Na taj način oni se vezuju za vaš brend, i lakše odlučuju na kupovinu.

Tako se povećava broj novih kupaca koji svoj novac troše kod vas, a ne kod vaše konkurencije.


Razlog #6: Responsivni web sajt je spreman za budućnost


Po Murovom zakonu, procesorska snaga mobilnih uredjaja se duplira svake druge godine.

Time dobijamo moćnije uredjaje koji mogu da izvršavaju i najzahtevnije zadatke koji se postavljaju pred njih. Paralelno sa time pojavljuju se i novi prenosni uredjaji, sa različitim ekranskim rezolucijama.

Pored mobilnih telefona, tu su i digitalni fotoaparati, ručni časovnici i prenosive igračke konzole. Zajedničko im je da svi imaju pristup internetu.


Responsivni web sajt je spreman za budućnost


Kako ovo utiče na vašu firmu?

Svi novi uredjaji mogu da pristupe vašem poslovnom web sajtu, i to treba da iskoristite kako bi povećali svoju bazu klijenata. A to možete da uradite samo ako svim svojim korisnicima obezbedite prijatno korisničko iskustvo.

Tu do izražaja dolazi izrada mobilne verzije web sajta, koja obezbedjuje da vaš sajt izgleda sjajno na svim ekranskim rezolucijama.

Responsivni web dizajn vam pomaže da ostanete u trendu sa najnovijim tehnološkim dostignućima, i da vaš web sajt bude daleko ispred konkurencije, spreman za buduće promene.

Izrada sajta za mobilne uredjaje je izazovan proces.Često se do samog kraja i do puštanja novog sajta u promet ne zna da li će čitav projekat uspeti.

Da bi se šanse za uspeh povećale treba da se angažuje profesionalan web dizajn studio koji dobro razume suštinu i ciljeve mobilnog sajta.

Prilagodljivi dizajn vaš web sajt čini spremnim na sve izazove budućnosti, jer uzima u obzir razvoj novih tehnologija. Takav sajt privlači veći broj potencijalnih klijenata, kojima pruža bolje korisničko iskustvo.

Sve ovo vam daje prednost nad konkurentskim firmama, što za posledicu ima veću prodaju i povećanje profita.


Kako da vaš web sajt postane responsivan

Kako da vaš web sajt postane prilagodljiv

Ako vam je potreban potpuno novi web sajt, onda je stvar jednostavna:

Profesionalna WordPress tema koju koristimo za razvoj internet aplikacija automatski prilagodjava odradjeni sajt svim ekranskim rezolucijama.

To naravno znači da da nemate nikakve dodatne troškove za optimizaciju sajta za mobilne telefone, jer je gotov web sajt već responsivan.

U slučaju potrebe za dodatnim kodiranjem da bi se ostvarila potpuna kompatibilnost sa svim uredjajima, takodje nema dodatnog plaćanja jer to ulazi u osnovnu cenu izrade sajta.

Ukoliko već imate web sajt i želite da bude responsivan, moguće su dve opcije:

  • Vaš web sajt je izradjen u WordPress-u, ali tema koja je korišćena ne podržava mobilne telefone
  • Imate statičan HTML sajt i želite da ga optimizujete za mobilne uredjaje

Objasnimo detaljnije prethodne dve opcije:

Imate WordPress sajt


Danas je retkost da WordPress sajt nije prilagodljiv jer sve moderne teme, profesionalne i besplatne, imaju ugradjenu tu opciju.

Ali, možda je vaš sajt stariji, ili se firma koja vam je izradila sajt nije potrudila da podesi WordPress temu.

Tada je potrebno podešavanje WP teme i kodiranje u CSS-u kako bi vaš sajt bio optimizovan za mobilne uredjaje.

Imate HTML sajt


Ukoliko imate statičan HTML sajt postupak je sličan prethodnom, ali nešto komplikovaniji.

Pored CSS-a, mora se prilagoditi i izmeniti prema potrebi i HTML kod. U nekim slučajevima ni ovo nije dovoljno pa je potrebno dodati i Javascript programski kod.

Neki statični sajtovi koriste i PHP programski jezik i ako je to slučaj, mora se i on izmeniti kako bi se postigli željeni rezultati.

Odluka da web sajt prilagodite modernim trendovima doneće vam prednost nad svim firmama koje nemaju sajt prilagodjen mobilnim uredjajima.


Posebna priča su slike na web sajtu koje se moraju optimizovati za različite rezolucije.

Slike viših rezolucija se koriste kada se web sajt prikazuje na desktopu, dok se njihove umanjene verzije koriste za prikazivanje na mobilnim uredjajima kako bi njihov prikaz bio brži i fluidniji – ovo važi i za WordPress i za HTML web sajt.

Kao što vidite, izrada mobilne verzije web sajta može biti relativno jednostavna, ali se može brzo pretvoriti u kompleksni programerski zadatak.


Proces optimizacije za mobilni: 5 koraka do profesionalnog sajta

Proces optimizacije za mobilni 5 koraka do profesionalnog sajta

Izrada mobilne verzije sajta je proces tokom koga vaš web sajt postaje konkurentan na tržištu.

Responsivni web dizajn je danas standard – sadržaj web sajta je možda najbitniji za uspeh, ali način na koji se taj sadržaj prikazuje odredjuje vaše mesto medju konkurencijom.

Kako treba optimizovati sajt za mobilne uredjaje da bi bio u skladu sa razvojem interneta?

Mi smo razvili sistem od 5 osnovnih koraka koji se medjusobno prožimaju, i koji na osnovu našeg iskustva daju najbolje rezultate:


Korak #1: Istraživanje


Istraživanje Izrada sajta za mobilni

Ovaj korak počinje utvrdjivanjem prioriteta vašeg biznisa i ciljeva koje želite da postignete.

Gde se nalazila vaša firma, gde je danas a gde je vidite u budućnosti?

Što bolje razumemo vaš biznis i industrijsku granu kojoj pripada, bolje ćemo optimizovati vaš web sajt za mobilne uredjaje.

U ovom vrlo važnom koraku takodje saznajemo:
ko su u stvari korisnici vašeg web sajta?

Na osnovu toga odredjujemo kako će mobilni sajt izgledati i funkcionisati. Ovde nema mesta nagadjanjima – treba da znamo godine starosti, pol, profesiju i tehničku pismenost vaših klijenata.

Različiti ljudi se različito ponašaju prilikom korišćenja mobinog telefona za surfovanje na internetu.

Razumevanjem ovih razlika utvrdjujemo prioritete projekta. Web sajt namenjen zabavi i
mladjoj populaciji ne može da izgleda i da funkcioniše isto kao sajt za
gradjevinsku firmu.

Stvari koje uzimamo u obzir su:

  • Svrha mobilnog web sajta
  • Koje ciljeve treba da postigne
  • Koja je ciljana klijentela
  • Budući sadržaj mobilnog sajta

Korak #2: Analiza i planiranje


Analiza i planiranje Mobilni sajt

Na osnovu prikupljenih podataka o vašoj firmi i vašim klijentima radi se analiza i planiranje razvoja mobilnog sajta.

U ovom koraku odredjujemo tehničke, kreativne i organizacione zahteve projekta. Planiranje je kritična faza u izradi sajta za mobilni, koja kada je dobro sprovedena može da vam uštedi dosta novca i vremena.

Kakav font treba da bude na mobilnom sajtu, koje slike će se koristiti, koja je dominantna boja?

Razmislite o boji – koje emocije želite da izazovete? Kakav utisak da ostavite? Pri tome stalno treba da imate na umu vaš brend i koju poruku šalje.

U toku ove faze donosimo i odluku tehničkoj realizaciji:

  • Kakva je funkcionalnost svake mobilne web stranice
  • Koji WordPress plugin-ovi su potrebni za te funkcinalnosti
  • Koje programske jezike je potrebno koristiti

Kompletna analiza projekta nam omogućava da izradimo mobilni sajt koji ispunjava očekivanja posetilaca sajta.

A zadovoljan korisnik sajta može da postane i vaš klijent.


Korak #3: Dizajn


Web Dizajn

Sada je vreme da definišemo izgled sajta na mobilnim uredjajima. Sve informacije prikupljene u prethodne 2 faze ovde pretvaramo u realnost.

Prvo ugradjujemo sistem navigacije kako bi posetioci koji dolaze sa mobilnog uredjaja imali prijatno korisničko iskustvo. Zatim odredjujemo raspored elemenata i njihov odnos.

Tekst, slike i svi drugi elementi zauzimaju svoje mesto. Na ovaj način kreiramo vizuelni stil koji će definisati vašu firmu. Tako povezujemo vašu kompaniju sa web sajtom koji postaje produžetak vaše organizacije.

Prilikom kreiranja svake mobilne stranice postavljamo sebi sledeće pitanja:

  • Koji je glavni cilj stranice?
  • Da li je korisniku jasno šta sledeće treba da uradi?
  • Kako dizajn ohrabruje korisnika da preduzme akciju?

Tokom ovog koraka u izradi mobilne verzije web sajta sa vama smo u stalnoj komunikaciji, kako bi vi bili zadovoljni izgledom mobilnog sajta.


Korak #4: Kodiranje


Kodiranje Izrada sajta za mobilne uredjaje

Kodiranje je tesno povezano sa prethodnim korakom, jer kodiranje počinje još tokom faze dizajna.

Sada krećemo sa kompleksnijim programiranjem koje omogućava da kvalitetno optimizujemo vaš web sajt za mobilne uredjaje.

U ovom koraku dodatno kodiramo u CSS-u i HTML-u kako bi elementi na sajtu zauzeli pravo mesto, i krećemo sa programiranjem u Javascript-u i, ako je potrebno, u PHP-u. Ovo su programski jezici koji su zaduženi za ponašanje svih elemenata na mobilnom sajtu, dok je CSS odgovoran za izgled tih elemenata.

Kako uglavnom optimizujemo sajtove za mobilni koji su radjeni u WordPress-u, tada primenjujemo i sledeće:

  • Podešavamo osobine WorPress teme
  • Proveravamo bezbednost WordPress instalacije
  • Ubacujemo plugin-ove koji su potrebni i vršimo njihovo podešavanje

Kao što vidite, faza kodiranja uključuje dosta programiranja. Sav taj programski kod treba da bude dobro organizovan i optimizovan, kako ne bi opterećivao mobilni sajt.

Spora brzina učitavanja web sajta na mobilnom telefonu je jedan od bitnijih faktora lošijeg rangiranja na google-u.

Kvalitetan programski kod elegantno zaobilazi ovu zamku i pruža korisnicima brz mobilni web sajt.


Korak #5: Testiranje


Testiranje Izrada sajta za mobilni

Kada je optimizacija sajta za mobilne telefone gotova, vršimo testiranje.

Testiranje se inače vrši tokom celog procesa izrade mobilnog sajta – tokom faze dizajna i faze kodiranja, kako bi se skratilo vreme finalnog testiranja i izbegle greške koje je kasnije teško ispraviti.

Ništa ne srozava ugled brenda kao loše dizajniran web sajt pun grešaka.

Kako ništa ne može da bude savršeno, na gotovom sajtu će biti nekih elemenata koje je potrebno srediti, kao i programskog koda koji je potrebno doraditi. Tako će korisnici biti zadovoljniji svojim iskustvom i videće vrednost u vašem mobilnom web sajtu.

Testiranje obuhvata sledeće:

  • Izgled gotovog mobilnog sajta na različitim uredjajima (telefoni, tableti)
  • Fluidnost svih elemenata u različitim rezolucijama
  • Validnost programskog koda i skripti
  • Provera svih funkcionalnosti ugradjenih u mobilni sajt
  • Funkcionisanje kontakt forme
  • Ponašanje sajta na različitim pretraživačima (Chrome, Mozilla, Opera, Internet Explorer)
  • Interaktivnost i kvalitet korisničkog iskustva

Izrada mobilne verzije sajta je komplikovan postupak kojim se vaš postojeći web sajt prilagodjava mobilnim uredjajima.

Istraživanje, analiza, dizajn, kodiranje i testiranje su posebni koraci u tom procesu, ali koraci koji čine jednu neodvojivu celinu.

Svi elementi procesa optimizacije sajta za mobilni su povezani i medjusobno se prepliću. Ne treba pokušavati da se odvoje, jer svaki takav pokušaj postavlja sloj razdvajanja koji predstavlja jednu nepoznatu.

Što je više slojeva – više je nepoznatih. A što je više nepoznatih, više je potrebno vremena i truda da bi se proces priveo kraju.


Budite u društvu uspešnih sajtova


Responsivni ili prilagodljivi dizajn je najvažnija osobina koju možete dodati svom sajtu.

Web sajt koji nije prilagodjen mobilnim uredjajima zaostaje za konkurencijom. Takav sajt je penalizovan od strane google-a, što se negativno odražava na rangiranje sajta. Takav web sajt ne privlači klijente i kupce.

Da li i pored toga ne želite ništa da menjate na svom sajtu?

Ukoliko želite da imate stabilan izvor prihoda, onda su promene neminovne.

Izrada sajta za mobilne telefone vas dovodi u privilegovani klub uspešnih sajtova, i poboljšava rejting kod google-a vaše čitave web prezentacije.

Na taj način vaš sajt dobija novu funkcinalnost, spreman ulazi u trku sa konkurencijom i postaje deo budućnosti interneta.

Web sajt je živa stvar koja nastavlja da se razvija i raste i nakon završetka optimizacije za mobilne uredjaje.

Završetak prilagodjavanja za mobilni predstavlja samo početak novog života vašeg web sajta.

5 14 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments