Sadržajni Marketing

Kako da kreirate sadržaj sajta i privučete nove klijente

Sadržaj

Zašto je sadržaj web sajta osnova svakog marketinga


Tradicionalni marketing je svakog trenutka sve manje efikasan.

Reklame na TV-u, radiju ili u novinama dosta koštaju i ne daju željene rezultate.

To je zato što tržište na kome plasirate svoje proizvode ili usluge nije isto kao do pre par godina, i vi ste kao biznismen dobro upoznati sa time.

Zato se sve više firmi okreće internetu kao novom i uspešnijem načinu reklamiranja. Dovoljno je da napravite web sajt, ispunite ga tekstom i slikama, i čekate da mušterije počnu da pristižu.

Ali šta ako ste sve ovo odradili, a klijenata nema..

Onda se sigurno pitate u čemu je problem? U ovome niste usamljeni – većina sebi postavlja isto pitanje. Jer ljudi obično misle da su sama izrada sajta i par kratkih tekstova dovoljni za uspešnu reklamu.

Sadržajni marketing (content marketing) daje odgovor na prethodno pitanje – on reklamira vaš web sajt kroz besplatno deljenje i objavljivanje edukativnih tekstova koji su prepuni korisnih informacija.

Te informacije mogu da utiču na način na koji posetioci sajta doživljavaju vaše proizvode ili usluge. One čitaoca pokreću na akciju, tj. kupovinu.

A to je ono što i očekujete od svog sajta.

Sadržajni marketing se pokazao neverovatno efikasan jer snažno utiče na odluke ljudi o kupovini.

Istraživanja su pokazala da više od 70% kupaca želi da informacije o proizvodu dobije preko članaka na sajtu, a ne kroz reklame.

Kupci žele da informacije o proizvodu dobijaju preko članaka na sajtu, a ne kroz reklame

Ljudi za potrebnim informacijama uglavnom tragaju na internetu, i ako želite da vas primete i izdvoje od konkurenata morate im pružiti sadržaj koji je koristan i zabavan u isto vreme.

Da biste zadobili poverenje kupaca, vaš proizvod mora biti povezan sa pozitivnim emocijama, a to teško da možete postići agresivnim reklamiranjem i klasičnim marketingom.

Umesto toga uradite sledeće:

Obezbedite svojim posetiocima zaista koristan sadržaj koji će im pomoći u rešavanju problema. Na taj način se predstavljate kao ekspert u svojoj oblasti i pokazujete da brinete o svojim mušterijama.

Najuspešnije kompanije stavljaju snažan fokus na marketing sadržaja jer znaju da on:

  • Štedi novac
  • Povećeva prodaju
  • Stvara lojalne kupce

U današnjem digitalnom svetu ljudi su zatrpani reklamama, i firme se bore da njihova poruka stigne do kupaca. U tom informacionom smeću se svi teško snalazimo, i vremenom smo naučili da ignorišemo reklamne poruke.

Zato je danas sadržajni marketing važniji nego ikada jer vam pomaže da izgradite odnos sa potencijalnim klijentima, dok standardni masovni marketing to jednostavno nije u stanju.

Ako želite da promovišete svoj brend i da budete uspešni na tržištu, content marketing treba da bude u centru vaših marketinških napora.


Šta je content marketing?


Content marketing je skraćenica od rečenice marketing through content, što znači ‘reklamiranje kroz sadržaj’.

Kod nas se najčešće koristi izraz marketing sadržaja koji je netačan, jer upućuje na to da reklamiramo sadržaj koji se nalazi na sajtu, a u stvari content marketing reklamira sajt preko kvalitetnog sadržaja. Koristi se i izraz marketing sadržajem koji je već tačniji, ali jedini ispravan prevod je sadržajni marketing.

Šta je to sadržajni marketing?

Ljudi definišu content marketing na različite načine, ali osnovna ideja je uvek ista. A to je pružanje prave, istinske vrednosti posetiocima sajta.

To je kreiranje sadržaja koji će pomoći vašim posetiocima da reše neki svoj problem. Znači da ne treba da hvalite sebe i svoju firmu, već da se fokusirate na potencijalnog klijenta.

Uporedite to sa prvim ljubavnim sastankom: ako biste pričali samo o sebi, kakav bi utisak ostavili?

Zato možemo da kažemo da je sadržajni marketing proces kreiranja visoko kvalitetnog sadržaja koji treba da privuče, informiše i angažuje ciljanu publiku, dok u isto vreme promoviše vaš brend.

Ljudi na internetu tragaju za relevantnim i korisnim informacijama – sadržajni marketing im to i pruža.

Content marketing je deo digitalnog marketinga i svoje početke ima u pisanju bloga.

Danas se razvio u samostalnu disciplinu čiji je glavni cilj da komunicira sa korisnicima i gradi pozitivan odnos sa njima. Na taj način privlačite nove kupce, održavate odnos sa već postojećim i razvijate svest o svom brendu.

Ali važnije od razumevanja šta je sadržajni marketing je shvatanje zašto je on bitan za vaš biznis. Da bi shvatili njegovu važnost, prvo treba da znate šta je ciklus kupovine.


5 najvažnijih koraka u ciklusu kupovine

5 najvažnijih koraka u ciklusu kupovine

Ljude ne možete naterati da kupe nešto od vas.

Koliko god da je kvalitetna vaša usluga ili proizvod, nećete biti uspešni u prodaji ako ne razumete proces kroz koji prolaze kupci dok se ne odluče da nešto kupe.

Taj proces se zove ciklus kupovine ili prodajni ciklus. Uobičajen naziv je i prodajni levak, što potiče od originalnog naziva sales funnel.

Prodajni levak se tako naziva zbog toga što na početku prodajnog ciklusa imate dosta ljudi koji su zainteresovani da kupe odredjeni proizvod, ali na kraju procesa se izdvoji mali broj njih koji zaista nešto i kupe.

U suštini, to je proces u kome se vaši posetioci na početku pitaju ko ste uopšte vi, a na kraju neki postaju vaši klijenti.

Postoji veliki broj različitih verzija ovog procesa u zavisnosti od toga šta prodajete ili koje usluge nudite, ali svi mogu da se svedu na sledećih 5 koraka:


Korak #1: Prepoznavanje potrebe


U ovom koraku kupac pokušava da shvati šta želi da kupi.

Zato pre pokretanja bilo kakve marketinške kampanje treba da razumete potrebe potencijalnih klijenata, a to najlakše postižete kreiranjem profila kupca.

Profil kupca nastaje tako što intervjuišete, analizirate i ispitujete odredjenu ciljnu grupu.

To je mešavina vaših mušterija i potencijalnih kupaca. Na osnovu ciljeva koje želite da postignete marketingom, vi im postavljate odredjena pitanja, a odgovore koristite da otkrijete koje su njihove želje, potrebe i navike.

Dobijene podatke zatim koristite za kreiranje marketinške strategije.

U ovoj početnoj fazi ljudi su u potrazi za informacijama. Vaše je da im obezbedite informacije koje su fokusirane na njihov problem i da ponudite rešenje.

Pri tome nije svejedno ni kako su posetioci došli do vašeg sajta: organskom pretragom ili preko plaćenih oglasa.

Ukoliko su došli do vas preko organske pretrage tako što su ukucali nešto u google pretraživač, to znači da posedujete autoritet. A on vam pruža veće šanse da posetioca pretvorite u klijenta – za to je SEO optimizacija nezamenljiv alat.

Bez obzira kako su pronašli vaš sajt, korisnici počinju da razvijaju svest o vašem brendu i tada prelaze na drugu fazu.


Korak #2: Ispitivanje alternativa


Potencijalni klijent se sada pita koji je najbolji način da zadovolji svoju potrebu.

Ovde vi niste jedini u igri, jer kupac ispituje i druge opcije i razmatra i vašu konkurenciju. On je sada svestan svoje potrebe i kreće se ka rešenju.

A konkurencija sigurno ne miruje i koristi sve prednosti sadržajnog marketinga.

Ovde na scenu stupa vaš marketing koncept i način na koji ste napisali tekstove na sajtu i organizovali čitav sadržaj.

Kvalitetnim sadržajem na sajtu predstavljate se kao lider na tržištu i ekspert u svojoj oblasti.  Svaki članak treba da bude fokusiran na rešavanje specifičnog problema koji vaši potencijalni kupci imaju, i da ponudi odredjeno rešenje.

Treba da znate da:

Posetilac vašeg sajta možda npr. kupuje automobil, ali ono što mu je potrebno je način da lakše stigne do posla.

Ako znate koje su potrebe kupaca, lako im možete izaći u susret i primeniti odredjene marketing aktivnosti koje grade autoritet vašeg brenda. Ovo je korak u kome marketinški stručnjaci posebno vode računa da korisniku vašeg web sajta pruže maksimalno prijatno korisničko iskustvo.

Samo na taj način će posetilac prestati da traga za nekim drugim, konkurentskim rešenjem.

Treća faza je presudna i predstavlja razliku izmedju ostvarene prodaje ili izgubljene mušterije.


Korak #3: Donošenje odluke


Ovde kupac donosi odluku o rešenju koje je najbolje za njega.

On je već izabrao nekoliko opcija koje mu izgledaju najprivlačnije, i meri pozitivne i negativne osobine svakog izabranog brenda.

Pri njegovom izboru ulogu igraju faktori kao što su:

  • Cena
  • Garancija
  • Pristupačnost proizvoda ili usluge
  • Stručnost i profesionalnost zaposlenih
  • Tehnička podrška

Svaki od ovih faktora treba da bude objašnjen i zato je važno da kreirate sadržaj na web sajtu koji je posvećen svakom od njih.

Sve ovo znači da potencijalnom klijentu ili kupcu treba da ulijete osećaj sigurnosti i da ga podstetite zašto se uopšte i odlučio za kupovinu. Takodje je potrebno da mu pružite obilje informacija o osobinama i prednostima proizvoda ili usluge koja mu je potrebna.

Ukoliko kupac odustane od kupovine, ovo je korak u kome ćete pokušati da ga vratite.

Možete da izvršite retargeting i da svoje proizvode opet predstavite takvom kupcu, ili da mu jednostavno pošaljete email i da ga podsetite na potrebu koju ima za odredjenom uslugom.

Ovaj korak je najznačajniji u prodajnom ciklusu i ako ste sve odradili kako treba, stećićete značajnu prednost nad svojom konkurencijom.


Korak #4: Kupovina


Potencijalni kupac se sada pita: “Kako da kupim ovaj proizvod?

Vaš marketing sadržaja je dao rezultate i posetilac sajta je nakon prepoznavanja svoje potrebe i istraživanja spreman da obavi kupovinu.

Medjutim, još nije sve gotovo: kupac i dalje može da odustane – zbog toga je ova faza važna kao i prethodne.

Kvalitetna optimizacija svega na sajtu što upućuje na kupovinu je ovde ključna, posebno kreiranje web stranice sa cenama. Jer čitav proces kupovine treba da bude jednostavan.

U ovom trenutku ništa ne želite da prepustite slučaju – testirajte proces kupovine:

  • Da li je kupovina komplikovana?
  • Da li se web sajt sporo učitava?
  • Da li se kupovina može jednostavno obaviti sa desktop računara?
  • A sa mobilnog telefona?

Zapitajte se o svim kritičnim delovima sajta i izvršite neophodne izmene. Jer ako je proces kupovine naporan mušterije će biti izgubljene, a sa njima i profit.

Svaki problem ima rešenje, i zato ne gubite glavu ako nešto u ovom koraku ne funkcioniše najbolje. Usavršavanje ove faze nije jednostavno i zahteva ogroman napor.

Ali se taj napor na kraju svakako isplati.


Korak #5: Kontinuitet i evaluacija


Čestitamo, kupovina je obavljena!

Ali to što ste uspešno obavili prodaju ne znači da je marketing prestao. U stvari, on tek počinje.

Kupac sada ocenjuje vaš proizvod ili uslugu u skladu sa svojim očekivanjima, i može biti zadovoljan ili nezadovoljan. A to značajno utiče na njegovu odluku da li će ponovo nešto kupiti od vas.

Znate već šta sledi:

Ukoliko je nezadovoljan on obično to podeli sa drugima, bilo u vidu negativnih komentara na vašem sajtu ili što je još gore – sa prijateljima na društvenim mrežama. A takva vrsta negativne reklame vam svakako nije potrebna.

Ali ako je zadovoljan pruženom uslugom ili proizvodom, to stvara lojalnost vašem brendu.

I da bi tako i ostalo od kritične je važnosti da vaša korisnička podrška bude na vrhunskom nivou. Pošaljite i email u kome se zahvaljujete na kupovini. Takav stav vaše firme gradi autoritet kod klijenata, a direktna posledica toga su zadovoljni kupci koji vam se vraćaju i ostavljaju svoj novac kod vas.

Važnu ulogu u ovom procesu nastavljaju da imaju i edukativni tekstovi na vašem sajtu, blog, slanje newsletter-a i vaše angažovanje na društvenim mrežama.

Stekli ste novog lojalnog kupca, potrudite se da tako i ostane.

Prodajni ciklus vas uči kako da potencijalnog kupca lako vodite kroz sve faze kupovine, i dovedete ga do vašeg konačnog cilja – prodaje.

Sada razumete ciklus kupovine, i shvatate kako ponavljanje nekog procesa ima zanimljive posledice..

Kada se jednom naviknemo na nešto, više ne obraćamo pažnju na pojedinačne korake koji su potrebni da bi to i odradili.

Koliko ste samo kupovina u životu obavili a da niste shvatali da ste i sami upali u prodajni levak. Kupovina je odavno postala deo nas, i više ne primećujemo pojedinačne faze koje joj prethode.

Ali sam proces je detaljno istražen, i marketing stručnjaci ga intenzivno koriste za povećanje prodaje i profita.


Zašto je sadržajni marketing važan za vaš biznis

Zašto je sadržajni marketing važan za vaš biznis

Danas svako može da pokrene svoj web sajt i da piše o čemu god hoće.

Zato je internet prepun najraznovrsnijih informacija od kojih je teško izdvojiti one koje imaju pravu vrednost. Razni marketing ‘stručnjaci’ preporučuju biznismenima da bez razmišljanja krenu u kreiranje sadržaja sajta, i odjednom je svako postao pisac.

Ali stvari nisu tako jednostavne:

Kreiranje kvalitetnog sadržaja nije lako, i zahteva poznavanje online marketinga i kreativnog pisanja. Stvaranje takvog sadržaja zahteva veme, dosta truda i razmišljanja.

Ljudi žele sajtove koji im nude neku vrednost, a takav sadržaj ne nastaje sam od sebe.

Zato se danas poslovni ljudi sreću sa najraznovrsnijim problemima kada je u pitanju marketing, i kao najveće izazove za svoju firmu navode sledeće probleme:

  • Slaba poseta sajtu i nedovoljno klijenata (63%)
  • Povraćaj uloženih sredstava u marketing (40%)
  • Obezbedjivanje budžeta za marketing aktivnosti (28%)
  • Pronalaženje pravih tehnologija koje zadovoljavaju potrebe biznisa (26%)
  • Održavanje web sajta (26%)
  • Kreiranje sadržaja sajta za ciljanu publiku (21%)
  • Obuka zaposlenih u marketingu (19%)
  • Pronalaženje pravog marketing stručnjaka (16%)

Danas se poslovni ljudi sreću sa najraznovrsnijim problemima kada je u pitanju marketing

Velike kompanije imaju čitave timove eksperata koji se bave kreiranjem, editovanjem i objavljivanjem sadržaja na sajtu.

Ali šta da rade manje firme koje nemaju para za timove stručnjaka, a ciljaju istu ili sličnu grupu potrošača?

Jedini način je angažovanje profesionalne firme za digitalni marketing, koja će nakon detaljne analize vašeg web sajta da krene sa rešavanjem problema predstavljenih prethodnim grafikonom.

A dobra strategija razvoja sadržaja vam može pomoći da obezbedite jedinstveno korisničko iskustvo posetiocima sajta.

Pravi eksperti za sadržajni marketing su prepoznali koristi koje on donosi:

  • Povećava autoritet vašeg brenda
  • Izgradjuje kredibilnost i stvara poverenje kod kupaca
  • Uvećava broj posetilaca vašeg sajta
  • Pozicionira vašu firmu kao lidera na tržištu
  • Otvara nove načine komunikacija sa klijentima
  • Stvara lojalne mušterije
  • Poboljšava prodaju

Stvaranje brenda kroz marketing sadržaja donosi izvanredne rezultate, ali može da bude izuzetno komplikovano. Ako to odradite kako treba, vaša firma će biti onaj glas koji se jasno čuje u zaglušujućoj buci koju stvaraju drugi brendovi.

Ne samo da sadržajni marketing podiže vaše poslovanje na viši nivo, već vam donosi čitav niz prednosti koje vas odvajaju od konkurencije.

Često na internetu možete pronaći savet:

‘Pišite što više tekstova za sajt, postavljajte svakog dana po novi članak na blogu, i vaš web sajt će brzo postići uspeh i biće prvi na google-u.’

Ova trvdnja jednostavno nije tačna:

Content marketing se zasniva na kvalitetu, a ne na kvantitetu. Manja količina visoko kvalitetnog sadržaja proizvedenog u dužem vremenskom periodu je mnogo efikasnija nego objavljivanje velike količine sadržaja u kratkom vremenskom roku.

Pri tome je važno da sadržaj i tekstovi budu objavljivani u pravilnim vremenskim intervalima.

Ako možete da napišete (priuštite) samo dva teksta mesečno, onda neka budu daleko ispred konkurencije po kvalitetu, i neka budu objavljivani regularno – svakog meseca po dva.


Koja vrsta sadržaja posetioce pretvara u kupce?

Koja vrsta sadržaja posetioce pretvara u kupce

Danas je u marketingu najbitnije da sadržaj sajta bude relevantan, atraktivan, ubedljiv i orijentisan na korisnike. Jer samo takav web sajt može danas da se nosi sa konkurencijom i da bude prvi na google-u.

Ovde može da nastane problem:

Mnogi biznismeni nemaju dovoljno novca koji bi izdvajali za skupe reklamne kampanje, ili ne mogu da iskoriste puni potencijal google AdWords reklamiranja koji može da bude efikasan, ali i da poprilično košta.

Najpogodnije rešenje predstavlja sadržajni marketing, u koji ne treba ulagati previše novca a donosi sjajne rezultate.

Takav sadržaj sajta ima sledeće osobine:

  • Privlači pažnju na prvi pogled
  • Optimizovan je za pretraživače (SEO optimizacija sajta)
  • Praktičan je i pomaže posetiocima
  • Prikazuje vaše znanje i autoritet
  • Originalan je i izdvaja vas od konkurencije

Posetioci vašeg sajta žele da potrebne informacije usvajaju na različite načine, kroz formu koja im je najpogodnija. Prepoznavanje vrste sadržaja koji korisnici žele da vide na vašem sajtu je ključno u kreiranju web stranica koje posetioce pretvaraju u kupce.

Ali kakav sadržaj je vama potreban?

Postoji veliki broj različitih elemenata na sajtu koje možete iskoristiti za privlačenje posetilaca, a u praksi se pokazalo da je content marketing najuspešniji ako koristite sledeće vrste sadržaja:


Tip sadržaja #1: Elektronska knjiga (eBook)


Sadržajni marketing - Elektronska knjiga (eBook)​ - Marketing Sadržaja

eBook je elektronska verzija tradicionalne štampane knjige. Njena prednost je da se lako može skinuti sa interneta i kasnije čitati kada niste online.

Svojim posetiocima možete ponuditi elektronsku knjigu u zamenu za email adresu, i tako polako graditi svoju email listu koju ćete kasnije koristiti za email marketing. Slanje email-a je moćan način da se povežete sa kupcima, jer ko danas nema email?

Tako izgradjujete dobre odnose sa klijentima i direktno promovišete svoj biznis.

Elektronska knjiga treba da bude korisna svojim čitaocima, i da im pomogne u rešavanju nekog problema. Na taj način se postavljate kao dobar poznavalac u svojoj oblasti, čime gradite autoritet i privlačite potencijalne klijente.

Obratite pažnju:

  • Knjiga treba da bude u PDF formatu kako bi korisnici sa različitim uredjajima mogli da je čitaju
  • Grafički dizajn treba da bude na visokom nivou da bi se knjiga smatrala vrednom čitanja
  • Knjiga ne mora da bude obimna – neki optimum je 10.000 reči

Tip sadržaja #2: Lista


Content marketing - Lista

Liste su vrlo efikasan i popularan način za predstavljanje informacija. To su članci na sajtovima tipa: ‘5 načina da ..’ ili ’10 koraka do ..’, a često se koriste i u štampanim medijima.

Zašto su liste tako popularne?

Zato što izazivaju radoznalost. Ako napišete članak koji neku kompleksnu temu razbija na lako razumljive delove imate mnogo veće šanse da taj članak postane popularan i deljen na društvenim mrežama.

Takav tekst se brže i lakše čita, i korisnik može bez problema da pronadje deo teksta koji ga stvarno zanima.

Kako je svaka lista više namenjena ‘skeniranju’ nego čitanju, svaki podnaslov treba da bude jasno označen kako bi čitalac mogao da lako uoči deo koji ga zanima.

Obratite pažnju:

  • Lista treba da ispuni odredjenu potrebu korisnika i da pruži rešenje za neki njegov problem
  • Nema pravila od koliko delova lista treba da se sastoji, ali što ih je više utoliko bolje

Tip sadržaja #3: Video


Marketing sadržaja - Video

Ovo je možda i najefikasniji način da privučete pažnju korisnika.

Video je dinamičan, angažuje gledaoce i većina korisnika radije gleda video nego što čita tekst. To potvrdjuje i istraživanje kompanije insivia koje pokazuje da 4 puta više posetilaca sajta pre pogleda video nego što pročita članak.

U svom videu možete da pokažete klijentima šta se dešava iza scene (u vašoj kancelariji ili radnji), možete da predstavite novi proizvod ili uslugu, ili da jednostavno snimite sebe kako dajete savete klijentima.

Video nisu samo pokretne slike, to je pre svega koristan sadržaj koji posetioci mogu da snime i zatim nose svuda sa sobom u svojim mobilnim telefonima ili tabletima, i da ga gledaju kad god požele.

Obratite pažnju:

  • Za početak video marketinga vam nije potrebna skupa oprema, dovoljan je vaš mobilni telefon
  • Postavite video na YouTube ili Vimeo kanal, jer time smanjujete opterećenje svog servera
  • Video ne treba da bude dugačak, optimalna dužina je 2-3 minuta

Tip sadržaja #4: Infografik


Internet marketing - Infografik

Infografik služi za predstavljanje informacija na vizuelan način.

Grafičko predstavljanje podataka omogućava njihovo bolje usvajanje,  a i mnogi ljudi preferiraju slike umesto teksta. Istraživanja pokazuju da se nakon tri dana pamti 10-20% pročitanog teksta, ali i do 65% ako je on predstavljen vizuelno.

Sigurno znate za izreku da jedna slika vredi 1000 reči, a to pogotovu važi za internet.

Slike doprinose dužem zadržavanju korisnika na sajtu i to se direktno odražava na njegovo rangiranje. Infografik kao mešavina slika i teksta je još delotvorniji, i zato je kao marketinška taktika vrlo efikasan.

Infografik je posebno koristan kada je potrebno predstaviti neko kompleksnije istraživanje, ili razne statističke podatke.

Obratite pažnju:

  • Dizajn infografika treba da bude jednostavan, kako ne bi zbunjivali korisnike
  • Infografici se koriste već duže vreme, tako da se danas moraju izdvojiti kvalitetom da bi delovali
  • Ako nemate novac za dizajnera, možete i sami na internetu izraditi infografik besplatno

Tip sadržaja #5: Vodič (Uputstvo)


Marketing sadržajem - Vodič (Uputstvo)

Vodič ili uputstvo je tip sadržaja koji se ističe svojom dužinom i detaljnošću.

Objasnite ili pokažite nekome da uradi nešto što nije znao ranije, i imaćete vernog pratioca. Ljudi vole da uče nove stvari i da stalno unapredjuju sebe. Ako im ponudite lako razumljivo rešenje nekog problema, vi na taj način stvarate novu vrednost.

A takav tekst se lako čita i deli na društvenim mrežama.

Vodič može da bude u obliku videa, elektronske knjige ili dugačkog članka na vašem blogu. Ako pri tome vodič postane previše komplikovan, razbijte ga vizuelno – kreiranjem lista, citatima ili ubacivanjem slika.

Jer čitanje dugačkog članka od 3.000 ili 5.000 reči može da bude vrlo zamorno ako se taj članak sastoji samo od teksta.

Obratite pažnju:

  • Detaljno uputstvo možete ponuditi u obliku PDF-a i tako sakupljati email adrese
  • Naslovi u članku moraju da budu jasni i da privlače pažnju kako bi tekst bio pročitan do kraja
  • Vodič mora da izgleda dobro – ako je potrebno unajmite dizajnera

Tip sadržaja #6: Prikaz proizvoda ili usluge


Sadržajni marketing - Prikaz proizvoda ili usluge

Prikaz nekog vašeg proizvoda ili usluge koju nudite podiže vrednost vašeg brenda.

Ovakve recenzije, ako su odradjene dobro, mogu da značajno poboljšaju prodaju. One povezuju potencijalne kupce sa vašim proizvodom ili uslugom i zato ih trebate uključiti u svoju marketing strategiju. Jer dobro informisan kupac lakše donosi odluku o kupovini.

Razmislite o tome:

Kupci vole da čitaju online prikaze proizvoda i u njima pronalaze potrebne informacije. Dobro napisana recenzija pruža odredjenu vrednost koju čitaoci sa lakoćom konzumiraju.

Kvalitetan opis proizvoda stvara potrebu za kupovinom.

Obratite pažnju:

  • Opis započnite predstavljanjem proizvoda, a zatim i njegovim opisom
  • Podelite sa čitaocima šta vam se od osobina proizvoda svidja, a šta ne
  • Na kraju preporučite proizvod i omogućite posetiocu sajta da lako može da obavi kupovinu

Tip sadržaja #7: Podkast


Content marketing - Podkast

Podkast je audio fajl u MP3 formatu koji posetioci vašeg sajta mogu lako da prebace u svoj kompjuter ili mobilni telefon i da ga slušaju kad god požele.

Podkast predstavlja moćan način da se povežete sa svojim mušterijama i da promovišete svoj biznis.

Ako imate šta da kažete ljudi će želeti da vas slušaju i da uživaju u vašoj audio kreaciji. Na taj način postajete prepoznatljivi i predstavljate se kao ekspert u svojoj oblasti, a to podkast čini nezamenljivim u promociji svakog biznisa.

Važno je znati:

Ovakva vrsta audio fajlova treba da zabavi ljude, da ih edukuje i inspiriše dok obavljaju svakodnevne aktivnosti.

Jer podkast se najviše sluša u trenucima kao što su npr. vožnja automobila, vežbanje u teretani ili na putu od posla do kuće. Tada su ljudi opušteniji i spremniji da usvoje vašu poruku.

Obratite pažnju:

  • Kada postavite podkast na web sajt, obavezno ga propratite i tekstualnim objašnjenjem
  • Intervju u audio formatu sa nekim uticajnim iz vaše oblasti značajno vam podiže rejting
  • Ovu strategiju je najbolje koristiti kada vam je sajt već dostigao odredjeni autoritet

Tip sadržaja #8: Intervju


Content marketing - Intervju

Intervju sa nekim uticajnim iz vaše branše je odličan način da privučete publiku.

Dovoljno je da pronadjete nekog sa dovoljno uticaja i da mu postavite pitanja koja su značajna za posetioce vašeg sajta. Na taj način vi pozajmljujete njegov autoritet i momentalno privlačite nove posetioce od kojih su mnogi i vaši potencijalni klijenti. Dodatno stičete i poštovanje ljudi u okviru industrije kojom se bavite.

Intervju je takodje jedinstven – niko na svom web sajtu nema takav sadržaj, već samo vi.

Svako koga intervjuišete, zahvaljujući svom uticaju, sigurno ima veliki broj pratilaca na društvenim mrežama. Čak i da ga ne pitate, on će sam podeliti link ka vašem sajtu jer tako ‘hrani’ svoj ego.

A to će podići vaš rejting i pozitivno uticati na pozicioniranje vašeg sajta.

Obratite pažnju:

  • Kada započinjete intervju, prvo predstavite onog koga intervjuišete
  • Pitanja postavljajte dok ne izvučete potreban zaključak
  • Na kraju se zahvalite na intervjuu i uputite posetioce vašeg sajta na odredjenu akciju

Da li su vam na sajtu neophodni svi ovi tipovi sadržaja?

Za maksimalni učinak treba primeniti svih 8 prethodnih tehnika za privlačenje kupaca. Ali to je skupo, komplikovano i zahteva dosta vremena.

Zato je najbolje da utvrdite koji tipovi sadržaja odgovaraju vašoj ciljanoj publici, i da ih iskoristite u vašoj sledećoj marketing kampanji.

Najbolji biznismeni znaju da mušterije treba tretirati kao prijatelje ili kao članove porodice, a vi to upravo i činite kreirajući sadržaj sajta koji je prilagodjen njima, i koji im zaista pomaže u rešavanju njihovih problema.


Tajna uspešnog content marketinga


Tajna je u pružanju prave vrednosti kroz sadržaj.

Ali to uopšte i nije tajna, o tome je već bilo reči u ovom tekstu. Pa zašto onda insistiranje na ‘tajni’?

Zato što većina marketing ‘stručnjaka’ ne zna da je to ključ uspeha u sadržajnom marketingu.

I ne zna kako da pravilno implementira potrebne elemente na web stranici..

Dovoljno je da imate osnovna znanja o marketingu, i bićete iznenadjeni kako mnoge firme za digitalni marketing kao da namerno ne primenjuju očigledno korisne tehnike.

Ako ste ikada pročitali neki tekst na nekom sajtu samo zato što ste morali, onda je to loš marketing sadržaja. Dobar tekst ljudi žele da čitaju. A ako je tekst svojim kvalitetom daleko iznad proseka, ljudi su spremni i da plate da bi ga čitali.

Jedan od najboljih primera izuzetnog sadržajnog marketinga je film The LEGO® Movie:

Kompanija LEGO je najveći proizvodjač igračaka na svetu, i ovaj film je u suštini samo reklama za njihove igračke u trajanju od 100 minuta.

Ali ljudi su kupovali nimalo jeftine bioskopske karte da bi ga videli.

Vi možda i nemate budžet za snimanje komercijalnog filma kako bi reklamirali svoj biznis, ali svakako možete svojim potencijalnim klijentima ili kupcima pružiti vredne informacije.

Osim nerazumevanja vrednosti sadržaja na sajtu, agencije za digitalni marketing prave još jednu veliku grešku: odvajaju sadržajni marketing od SEO optimizacije.

SEO optimizacija sajta i sadržajni marketing predstavljaju dve strane istog novčića. Neodvojivi su jedno od drugog, preklapaju se, i spajaju u jednu funkcionalnu celinu.

Izmedju njih postoje sledeće razlike:

  • SEO optimizacija je uže orijentisana, i bavi se više tehničkim stvarima
  • Content marketing je orijentisan na celinu, i vodi računa o svim elementima web stranice

Zašto su ove dve discipline nerazdvojne?

Optimizacija sajta je bezvredna ako ne postoji sadržaj koji treba da se optimizuje, ili je taj sadržaj lošeg kvaliteta i nije vredan čitanja.

Sadržajni marketing nema smisla ako niko ne može da pronadje kreirani sadržaj, a taj problem upravo rešava SEO optimizacija.

Sada vam je jasno da stručnjak za content marketing mora da zna i SEO optimizaciju, a niko ne može da tvrdi da je SEO ekspert ako ne zna content marketing.

Ovo vam jasno govori kakvu marketing firmu treba da angažujete ako hoćete da vam se novac uložen u sadržajni marketing vrati.

Ljudi su oduvek voleli da kupuju od firmi koje su im bliske i koje im ulivaju poverenje.

Sadržajni marketing služi upravo tome – da izgradi vaš odnos sa klijentima i da vas predstavi kao nekog od autoriteta. 61% potrošača kaže da radije kupuje od kompanija koje imaju kvalitetan sadržaj na sajtu.

Zar to nije i vaš cilj?

Ljudi žele da vam veruju, ali to ne mogu dok im ne ponudite sadržaj koji im donosi neku vrednost, i koji lako mogu pronaći na google-u.


Da li je moguć marketing bez kvalitetnog sadržaja?


Content marketing je osnova svake vrste marketinga:

  • Marketing na društvenim mrežama
  • Facebook reklame
  • SEO optimizacija
  • AdWords reklamiranje
  • Email marketing

Na osnovu prethodne liste vidite da bez kvalitetnog sadržaja web sajta nećete moći da pokrenete bilo kakvu marketing kampanju.

Mi smo danas već prešli tačku kada vam sadržajni marketing daje prednost nad konkurencijom, i došli smo do faze kada vam njegov nedostatak nanosi velike gubitke.

I ako još uvek niste svesni njegovog značaja, lišavate sebe novih klijenata, kupaca i profita.

Ljudi svih dobi i interesovanja pretražuju internet u potrazi za informacijama, za robom i uslugama koje su im potrebne. To vam daje šansu da lako privučete ciljnu grupu potrošača koja vas zanima, i da ih kroz pružanje potrebnih informacija vežete za svoj brend.

Danas jednostavno morate da prihvatite da je sadržajni marketing postao standard, i da je došao tu da ostane. Jer sadržaj sajta se vremenom menja i evoluira, ali će uvek biti neophodan.

I što pre krenete da ulažete u content marketing, pre ćete osetiti sve prednosti koje vam donosi.

5 11 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments