SEO Optimizacija

Kako da privučete veći broj klijenata i povećate profit

Sadržaj

Zašto je SEO optimizacija toliko važna?


Zamislite sledeći scenario:

Imate najkvalitetniju robu ili usluge u gradu, ali vam se radnja ili kancelarija nalaze u nekoj zabačenoj ulici na periferiji.

Tamo gde niko nikad ne zalazi..

Rezultat vaših poslovnih napora je u tom slučaju – nula.

Ali ako vam se radnja nalazi u samom centru grada, rezultat je potpuno drugačiji. Tada jednostavno nećete moći da zadovoljite potražnju, i moraćete da proširite svoj biznis kako bi zadovoljili kupce.

A to vodi značajnom povećanju profita.

Isto važi i za internet poslovanje, ali je sve to još izraženije:

Ako se vaš web sajt ne nalazi na prvoj strani google pretrage, to je onda kao i da ne postoji. Jer prema istraživanjima – preko 90% ljudi na internetu ostaje prilikom pretrage na prvoj strani, i nikada i ne ode do druge.

Tu do izražaja dolazi profesionalna SEO optimizacija sajta – ona vas dovodi na prvu stranu google-a i širom otvara vrata vaše firme novim klijentima.

O važnosti angažovanja kvalitetne SEO agencije koja će sprovesti google optimizaciju najbolje govore sledeća lista i grafikon, koji prikazuju procenat klikova na web stranice u zavisnosti od njihove pozicije na google-u:

  • 1. strana – 91.5%
  • 2. strana – 4.8%
  • 3. strana – 1.1%
  • 4. strana – 0.4%
  • 5. strana – 0.2%

Procenat klikova na web stranice u zavisnosti od njihove pozicije na google-u

Na osnovu ove tabele i grafikona možemo videti da druga i treća strana zajedno dobijaju samo 5.9% klikova, a da najveći broj klikova imaju web sajtovi na prvoj strani koji zauzimaju prve 3 pozicije – 61.5%.

To su podaci koje ni jedna firma ne može da zanemari.

Za firmu koja se bori za svoje mesto na tržištu, biti na prvoj strani pretrage je od neprocenjive važnosti, jer obezbedjuje dobar start koji garantuje da ćete imati velike šanse u odnosu na konkurenciju.

Ali šta ako ste duže u poslu i vaša kompanija je već prepoznatljiva? Onda se sigurno pitate:

Šta će mi SEO usluge kada već imam razradjen posao i lojalne kupce? To mi je samo dodatni i nepotreban trošak..

Optimizacija web stranica dolazi do punog izražaja baš u takvim slučajevima.

Jer vi već znate da su vaše mušterije zadovolje vašim uslugama, kao i cenama. To znači da imate:

  • Čvrstu osnovu na kojoj vaša firma počiva
  • Kvalitetne proizvode ili usluge
  • Konkurentne cene

Tada optimizacija sajta i digitalni marketing dolaze do punog izražaja:

Dovode nove posetioce do vašeg sajta, obezbedjuju više telefonskih poziva potencijalnih klijenata, i poboljšavaju vašu prodaju i poslovanje.

Optimizacija web sajta vam dovodi nove kupce i klijente, koji zahvaljujući kvalitetu vašeg sajta postaju stalne mušterije.

Čime god da se bavite, SEO optimizacija vam pomaže da u tome budete bolji.


Šta je SEO optimizacija sajta?

Šta je seo optimizacija sajta - Bluelinemedia

SEO je skraćenica od engleskog izraza search engine optimization, što bi mogli da prevedemo kao optimizacija web sajta za pretraživače kao što su Google, Yahoo i Bing.

To je posebna metodologija korišćenja odredjenih strategija, taktika i tehnika koje se koriste da bi povećali broj posetilaca web sajta, tako što će se poboljšati njegovo rangiranje u pretraživačima.

Ali, šta je SEO zaista?

SEO optimizacija za Google je jednostavno skup aktivnosti koje sprovodimo kako bi vaš web sajt mogao da bude pronadjen na osnovu reči i fraza koje su relevantne za njegov sadržaj. To je marketinška disciplina koja povećeva ‘vidljivost’ sajta u organskoj (besplatnoj) pretrazi.

Sve ovo obuhvata kako tehničke, tako i kreativne elemente, koji zajedno poboljšavaju reputaciju vašeg web sajta. A to postižemo ne samo prilagodjavanjem vašeg sajta za google, već pre svega za korisnike.

Kvalitetna SEO agencija znaće kako da sve ovo sprovede na pravi način i da vaš web sajt dovede do prve strane google-a.

Ukoliko ste se već interesovali za optimizaciju web stranica, verovatno ste naišli na definiciju sa wikipedije:

SEO optimizacija veb-sajta za pretraživače (engl. Search engine optimization) je proces unapredjenja kvaliteta i količine saobraćaja od pretraživača ka veb-sajtu preko prirodnih (organskih ili algoritamskih) rezultata pretrage.

Ali to vam ne daje odgovore na pitanja koja su važna za vaš biznis i vaš web sajt, kao što su:

  • Koliko je vremena potrebno za optimizaciju sajta?
  • Kako se sajt ‘optimizuje’ za google?
  • Kako da razlikujete loš SEO koji može samo da vam naškodi, od dobre SEO optimizacije?

Na ova, kao i druga važna pitanja, dobićete odgovore u ostatku teksta.

Jer vama kao biznismenu je bitno da znate kako možete da iskoristite SEO za povećanje broja klijenata, prodaje i profita.


5 razloga za optimizaciju web sajta

5 razloga za optimizaciju web sajta

Internet je promenio način na koji radimo, kako poslujemo, i naše živote uopšte.

Sve što želimo da pronadjemo bukvalno nam se nalazi pod vrhovima prstiju. Razne informacije, usluge i proizvodi su na samo jedan klik daleko.Ovo je svakome od nas učinilo život lakšim, jer ne moramo da napuštamo svoj dom da bismo pronašli ono što nas zanima. 80% kupaca potrebnu robu i usluge traži isključivo na internetu. To je ogroman procenat zbog kojeg svaka firma mora da ima svoj web sajt, kako bi bila konkurentna.

80% kupaca potrebnu robu i usluge traži isključivo na internetu

Ali u današnje vreme internet prisustvo više nije dovoljno – vaš web sajt mora biti optimizovan za google, kako bi vas klijenti i kupci uopšte mogli i pronaći.

Postoje mnogi razlozi zašto je SEO optimizacija sajta za pretraživače neophodna, a ovde ćemo opisati 5 najvažnijih, na koje svakako treba da obratite pažnju.


Razlog #1: SEO Optimizacija omogućava bolje rangiranje vašeg sajta


Optimizacija omogućava bolje rangiranje vašeg sajta

Kada neko na internetu traži proizvode ili usluge koje vi nudite, naravno da želite da dodje baš do vašeg sajta. Da bi se to i desilo, morate se visoko rangirati u google pretrazi, odnosno morate biti na prvoj strani te pretrage.

Optimizacija sajta za google vam to i omogućava, tako što sadržaj vašeg web sajta prilagodjava upitima koje ljudi kucaju u svoj web browser kada traže potrebne informacije.

Te fraze su tzv. ključne reči, odnosno tačno oni izrazi i fraze koji se koriste u potrazi za odredjenim uslugama. SEO agencija istraživanjem tržišta utvrdjuje koje su to fraze, i njihovom pravilnom implementacijom u sadržaj sajta omogućava da vas korisnici lakše pronalaze na internetu.

Ali to nije sve:

Optimizacija takodje uključuje i razvoj vaših poslovnih profila na društvenim mrežama, kao i postavljanje povratnih linkova sa uticajnih web sajtova ka vašem sajtu. To vam daje veći kredibilitet kod google-a i samim tim i bolje pozicioniranje na pretraživačima.

Ove, kao i druge SEO tehnike, postepeno povećavaju vaš autoritet kod internet pretraživača i popravljaju vaš rang i poziciju kod google-a. A to je od neprocenjive važnosti za uspeh vašeg sajta.

Naravno, da bi ove tehnike mogle da se primene, morate imati kvalitetan sadržaj na sajtu koji vredi da se nadje na prvoj strani pretrage.

Google algoritmi su zadnjih godina prilično napredovali i mogu da na osnovu raznih signala prepoznaju kvalitetan web sajt.


Razlog #2: Optimizacija sajta vam dovodi nove klijente i povećava profit


SEO vam dovodi nove klijente i povećava profit

Jedna stvar je jasna:

Izradili ste svoj web sajt kako bi povećali svoju bazu klijenata i prevazišli konkurenciju. Zašto bi inače investirali novac u kvalitetan sajt?

Ali, izrada sajta je samo početak na tom putu. Da bi privukli potencijalne kupce, oni prvo treba da pronadju vaš sajt na internetu.

Ovde SEO optimizacija igra nezamenljivu ulogu.

Primenom odgovarajuće strategije i angažovanjem prave SEO agencije, vaš web sajt postaje vidljiviji pretraživačima, zbog čega se bolje rangira. Time postajete dostupniji potencijalnim kupcima koji češće dolaze do vašeg sajta, i privučeni vašom ponudom postaju i vaše mušterije.

Jer web sajt je most koji povezuje vašu firmu sa klijentima.

To postižete korišćenjem pravih ključnih reči u tekstovima na sajtu, kao i istraživanjem konkurencije i otkrivanjem demografske strukture njihovih klijenata. Na osnovu ovih podataka dugoročno ćete imati veliki broj posetilaca na sajtu, od kojih će mnogi postati i vaši klijenti.

Moderan i efikasan SEO se oslanja na ciljeve kompanije i njenu strategiju, i radi na pretvaranju potencijalnih klijenata u kupce.


Razlog #3: SEO povećava svest o vašem brendu i gradi vašu reputaciju


SEO povećava svest o vašem brendu i gradi vašu reputaciju_1

Da li potencijalni kupci prepoznaju vaš brend?

Jedna od skrivenih prednosti dobrog rangiranja na google-u je i podizanje svesti o vašem brendu. Korisnici će više verovati vašoj firmi ako se nalazi na prvoj strani google pretrage. Jer to označava da je vaše internet prisustvo jako, i da ste svojom zaslugom i kvalitetom došli do tog mesta.

Ljudi svoju odluku o kupovini zasnivaju pre svega na emocijama:

Što više njih poseti vaš web sajt, vaša firma im postaje poznatija i bliža – pa zato radije kupuju kod vas. Zadovoljni kupci se vraćaju vama i pričaju o tome svojim prijateljima.

Optimizacija web stranica je veoma efikasan način da sve ovo i postignete.

Najbolje od svega je da SEO marketing ne prestaje kada vam ponestane novca. Svi postignuti rezultati ostaju i SEO nastavlja da deluje i da podiže vašu poziciju na google-u.

Ali do ovoga dolazi samo ako u potpunosti razumete važnost SEO optimizacije i ulogu koju ima u ciklusu kupovine.

Većina SEO agencija i konsultanata se fokusira samo na tehničke delove optimizacije i bolje rangiranje sajta. A u potpunosti zanemaruje širu sliku koja podrazumeva rast firme i podizanje njene vrednosti na tržištu – ono što SEO brendiranje podrazumeva.

SEO optimizacija podiže svest o vašem brendu, gradi poverenje kod klijenata i u njihovom umu sadi seme koje izrasta u drvo vašeg profita.


Razlog #4: Google optimizacija vas postavlja ispred konkurencije


Google optimizacija vas postavlja ispred konkurencije

Uzmimo za primer dve slične firme:

Obe kompanije se nalaze u istoj industrijskoj grani i prodaju slične proizvode po sličnim cenama. Jedna od njih je uložila sredstva u otimizaciju web sajta, dok druga nije. Šta mislite, koja će imati više mušterija i veću zaradu?

Koja će biti uspešnija?

Naravno, firma koja je uložila u SEO optimizaciju sajta – jer je tako dospela na prvu stranu google pretrage, dok drugu firmu potencijalni kupci i ne mogu pronaći jer se ne pojavljuje u pretrazi.

Zbog poslovne klime koja danas vlada, i zbog konkurencije veće nego ikad, jednostavno nije preporučljivo ne poštovati bitne online standarde.

A SEO optimizacija je definitivno postala standard.

I bez nje se nećete ni približiti konkurentima, bez obzira na to što nudite bolje usluge i imate povoljnije cene.

Istraživanja su još pokazala da kvalitetno odradjen SEO nadmašuje prosečno izvedenu optimizaciju za preko 100%. Ne podcenjujte moć optimizacije web stranica i ne zaboravite da i vaši konkurenti koriste SEO usluge i digitalni marketing kako bi učvrstili svoje online pozicije.

Šta dobijate angažovanjem profesionalne SEO agencije? Kvalitetno dizajniranu SEO strategiju koja vas postavlja daleko ispred konkurencije.


Razlog #5: SEO Optimizacija web sajta nije trošak već investicija


Optimizacija web sajta nije trošak već investicija

Ako imate ograničen budžet za marketing sigurno se pitate: da li uopšte vredi uložiti u SEO?

Odgovor je jednostavan:

Da, definitivno – jer nijedan drugi način reklamiranja ne donosi ni približno toliku dobit u odnosu na uložena sredstva.

SEO optimizacija sajta za google nagradjuje vaše poslovne napore više nego ijedan drugi marketinški nastup. Glavni razlog za to je što SEO targetira tačno one ljude koji traže proizvode ili usluge koje i vi nudite.

Pritom ne morate da ih ubedjujete da su im vaši proizvodi potrebni: dovoljno je samo da ih ubedite da vaša firma predstavlja najbolji izbor.

Iz istog razloga google optimizacija je daleko isplativija nego reklame na TV-u, radiju ili u novinama. Jer te reklame se prikazuju svima, bez obzira da li žele da kupe vaše proizvode ili ne.

Koliko ljudi je videlo sve te reklame, a koliko njih je kupilo neki vaš proizvod? To takodje ne možete da znate.

Ali SEO optimizacija vam nudi potpuni uvid u ove bitne podatke:

  • Koliko ljudi je došlo na vaš sajt
  • Koliko dugo su se zadržali na njemu
  • Za koje proizvode ili usluge su zainteresovani
  • Koliko njih je kupilo odredjeni proizvod

Na osnovu ovih podataka vi možete bukvalno da merite svoju produktivnost. I da tačno procenite koliko vam se optimizacija isplatila i koji je dobitak donela, što drugi klasični vidovi marketinga ne mogu da vam pruže.

SEO optimizacija sajta za google je danas standard, i važi za svaku firmu sa internet prisustvom.

Ignorišući SEO vi počinjete da zaostajete.

Ukoliko se ne fokusirate na online promociju svoje firme, neće proći mnogo vremena pre nego što vas konkurencija izgura sa tržišta.

Optimizacija sajta nije trošak – to je investicija koja vam dovodi nove klijente i višestruko vraća novac uložen u SEO kampanju.


Čuvajte se ‘garantovanog’ SEO uspeha


SEO optimizacija sajta je jedan on najneshvaćenijih termina u svetu marketinga.

To je imalo uticaja da mnogi, inače inteligentni poslovni ljudi, ne shvate značaj optimizacije kao važnog dela dobrog marketinškog plana.

Kako je značaj optimizacije rastao i danas dostigao nivo standarda, mnogi biznismeni su prepoznali potrebu da optimizuju svoj web sajt.

Tu se otvorio prostor za mnogobrojne zloupotrebe od strane raznih ‘stručnjaka’ za SEO. Mnoge firme koje se reklamiraju kao eksperti za google optimizaciju to svakako nisu, i njihovim angažovanjem sebi nanosite veliku štetu, ponekada i nepopravljivu.

Ako niste dovoljno informisani, teško ćete prepoznati loš SEO. A propratni efekat loše SEO kampanje je nedostatak novih klijenata i kupaca.

Šta sve može da uradi loš SEO?

Lošom optimizacijom ne napredujete u rangiranju web sajta, a izdvajate novac za neefikasnu SEO kampanju. Ali to je najbezazlenije šta može da vam se desi.

Što je još gore, google uz pomoć svojih visoko sofisticiranih algoritama prepoznaje takozvane ‘black hat’ tehnike koje se koriste za pozicioniranje sajta i tako ‘optimizovan’ web sajt izbacuju iz svoje baze.

Time gubite u potpunosti poziciju koju ste do tada zauzimali, i nestajete iz internet pretrage. Tako prestaju da stižu novi klijenti, i nestaju prihodi koje ste do tada ostvarivali. A od toga se vaš web sajt teško može oporaviti.

Kako da izbegnete takvu SEO agenciju?

Sledeća lista će vam pomoći u tome.


7 znakova upozorenja: Da li je vaša SEO agencija loša?

Da li je vaša SEO agencija loša - 7 znakova upozorenja

Uspeh vašeg web sajta se direktno odražava na zaradu koju ostvarujete.

Shvatajući ovu činjenicu, rešili ste da angažujete profesionalnu SEO agenciju koja će optimizovati vaš sajt, i dovesti vas na prvu stranu google pretrage. Zato što znate da to donosi prestiž, nove klijente i novac.

Ali sigurno se pitate kako da odaberete agenciju koja zaista vredi, i koja zna svoj posao? Jer pogrešan izbor može skupo da vas košta. A to svakako ne želite.

Da biste bili na sigurnom, samo obratite pažnju na sledeća upozorenja.


Upozorenje #1: Dobili ste garancije da budete prvi na google-u


Niko ne može da vam garantuje 1. mesto na pretraživačima.

Čak ni Google.

SEO optimizacija zahteva vreme i dosta truda. Nijedno SEO rešenje ne može da vam obezbedi dobro pozicioniranje preko noći.

Google ne vrši rangiranje svakoga dana, već periodično. Vaš web sajt se uporedjuje sa drugim sličnim sajtovima kako bi se utvrdila njegova relevantnost i popularnost.

Postoji više od 200 faktora na osnovu kojih google vrši rangiranje sajtova, i nisu svi javno dostupni. Zbog toga vam niko ne može garantovati da ćete sigurno dospeti na prvu stranicu google pretrage.


Upozorenje #2: Obećavaju vam se rezultati za par dana ili nedelja


Svi mi želimo brze rezulte – hoćemo uspeh odmah i sada.

Ali, niko ne može da vam garantuje da će drastično poboljšati rangiranje vašeg sajta za par dana, ili čak nedelja. Ko god to tvrdi, jednostavno vam ne govori istinu.

Ozbiljna SEO agencija će prvo istražiti vašu firmu, kao i vašu konkurenciju. I na osnovu toga utvrditi koliko je meseci potrebno raditi SEO da bi se vaš web sajt boje rangirao.

Ko god je u žurbi i želi brze rezultate podložan je ovakvoj vrsti prevare.

A loša SEO kompanija lako daje ovakva obećanja kako bi vam izvukla što više novca. Kvalitetan SEO se može izvesti samo ako je i web sajt kvalitetan, a pre svega njegov sadržaj.

Dobra SEO agencija će vam prvo na ovo skrenuti pažnju.

Kvalitetan sadržaj sajta omogućava i kvalitetnu optimizaciju, a tu veliku ulogu igraju blog i njegov kvalitet.  81% vlasnika firmi koji imaju blog na sajtu tvrde da je on pozitivno uticao na njihov biznis.

81% vlasnika firmi koji imaju blog na sajtu tvrde da je on pozitivno uticao na njihov biznis


Upozorenje #3: Cena optimizacije sajta je isuviše niska


Ne postoji kvalitetna i jeftina SEO optimizacija.

Optimizacija sajta je komplikovan i dugotrajan proces koji zahteva iskusnog profesionalca.

Ukoliko je cena niska, to je znak da budete sumnjičavi. Jer kada je cena optimizacije previše niska, to može da znači samo dve stvari:

  • Da da je SEO agencija loša
  • Da vašem sajtu neće posvetiti dovoljno pažnje

Ni u jednom od ova dva slučaja vaš sajt neće napredovati u google pretrazi.

Dobar SEO ekspert provodi dosta vremena u proučavanju vaše firme i baze klijenata, kao i u istraživanju novih SEO tehnika.


Upozorenje #4: Cena optimizacije je previsoka


Visoka cena SEO optimizacije ne garantuje i vrhunske rezultate.

Ovakve cene uglavnom važe za poznatije SEO i marketinške agencije koje na ovaj način u stvari love u mutnom. Pa ako se neko upeca, dobro je.

Ako firma za optimizaciju web sajta ima npr. lokal u centru Beograda, smatra za sebe da vredi više. Ali to naravno nije nikakva garancija kvaliteta.

Obratite pažnju kako često od lokacije SEO agencija zavise i njihove cene.

A to je u stvari samo još jedan vid prevare.


Upozorenje #5: Obećava vam se na stotine linkova sa raznih foruma i direktorijuma


Pored kvalitetnog sadržaja, za rangiranje web sajta su važi i linkovi koji vode sa drugih sajtova ka vašem web sajtu.

Ti dolazni linkovi treba da imaju sledeće dve osobine:

  • Da dolaze sa sajtova koji imaju visok autoritet
  • Da dolaze sa web sajtova koji su relevantni, tj. bave se sličnim temama kao i vaš sajt

Samo tako će i vaš web sajt imati koristi od dolaznih linkova.

Ali ako linkovi koji vode do vašeg web sajta nisu kvalitetni, tj. dolaze sa web sajtova koji nemaju autoritet i nemaju ništa zajedničko sa industrijskom granom kojoj pripadate, onda to može samo da vam naškodi.

Google tada penalizuje vaš web sajt tako što mu smanjuje rang ili ga čak izbacuje iz pretrage, jer smatra da ste nepouzdan i netačan izvor informacija. Takva je upravo velika većina direktorijuma i foruma sa kojih vam mnoge SEO agencije obećavaju dolazne linkove.

I što je više takvih linkova, utoliko gore po vaš web sajt i vašu firmu.


Upozorenje #6: Akcenat optimizacije je na meta podacima


Meta podaci su nekada bili važan deo SEO optimizacije.

Meta keywords su ključne reči ili izrazi za koje želimo da se rangiramo, a koje se nalaze u ‘opisnom’ delu web stranice koji korisnik ne vidi na sajtu, ali koje vide internet pretraživači (Google, Yahoo, Bing).

Google je još pre par godina objasnio da Meta keywords nemaju nikakav značaj za rangiranje sajtova. Tako da je ova tehnika potpuno beskorisna.

Na rangiranje web sajta nema nikakav uticaj ni Meta description tag. To je onaj tekst koji vidimo ispod naslova sajta u google pretraživaču.

Ali Meta description je koristan za tzv. CTR (click through rate) – što znači da ako je ovaj opisni tekst primamljiv i kvalitetan, veća je verovatnoća da će neko kliknuti na vaš web sajt.

Ali to je samo jedan jako mali deo sveukupne SEO strategije.


Upozorenje #7: SEO agencija ne odgovara na vaša pitanja


SEO tehnike nisu tajna.

Svako ko želi i ima dosta vremena za to, može da ih kroz dugotrajno vežbanje i praksu nauči. Tako da SEO agencija ne treba da nešto krije od vas kao tajnu. Naprotiv, treba da sve što radi na vašem web sajtu objasni i vama, i to na način koji vam je razumljiv.

Sve što vas zanima u procesu SEO optimizacije – pitajte.

Vi i treba da budete aktivni učesnik ovog procesa i kroz davanje potrebnih informacija SEO ekspertu. Jer on treba da razume vas i vašu firmu kako bi optimizacija bila efikasna.

Ako SEO agencija ne odgovara na vaša pitanja, ili nije iskrena u vezi toga šta radi na vašem sajtu – produžite dalje. Jer to samo znači da ni oni sami nisu sigurni u to što rade, a žele da vi mislite da su vrhunski stručnjaci.

Saradnja sa nekompetentnom SEO agencijom može da vam nanese značajnu štetu.

To saznanje čini vaš izbor pravog SEO eksperta još težim. Ali ako obratite pažnju na prethodnih 7 upozorenja, šanse da pogrešite su minimalne.

Treba da shvatite sledeće:

SEO optimizacija u današnje vreme obuhvata i web dizajn, korisničko iskustvo, kodiranje, rad na društvenim mrežama i content marketing ( sadržajni marketing ).

Jedino je razumevanjem i poznavanjem svih ovih disciplina moguće voditi profesionalnu i kvalitetnu SEO kampanju.


Da li samo Google zna kako se web sajt rangira?

Da li samo Google zna kako se web sajt rangira - Optimizacija sajta za google

Google je osmislio algoritam po kome pretražuje internet i rangira sajtove, i preko 200 faktora za rangiranje je poznato.

Ali postoje i oni faktori koje google nikom nije otkrio da bi se izbegle manipulacije. Tako da odgovor na pitanje u naslovu može da bude: i da i ne.

Šta to znači?

Znači da za dobar SEO nije ni potrebno da se znaju apsolutno svi faktori rangiranja sajta.

Postoje razna istraživanja na osnovu kojih znamo šta google preferira da pronadje na web sajtu, i ti faktori nose najveću težinu. Nabrojaćemo najvažnije:

  • Direktne posete sajtu (klikom na neki link koji vodi do vašeg sajta)
  • Vreme koje posetioci provode na web sajtu
  • Broj stranica na sajtu koje korisnici pregledaju
  • Dolazni linkovi (kvalitet i broj)
  • Dužina teksta na web stranici
  • Bezbednost web sajta (HTTPS)
  • Korišćenje ključnih reči
  • Brzina web sajta

Iz prethodne liste možemo zaključiti sledeće:

Da bi web sajt bio uspešan, on mora imati sadržaj vrhunskog kvaliteta. Tu mislimo pre svega na tekst koji treba biti relevantan, dug, edukativan i koristan posetiocima. Naravno, potrebno je koristiti i kvalitetne, originalne i optimizovane slike, kao i drugi multimedijalni materijal.

Korisniško iskustvo mora biti vrhunsko: posetilac treba da u startu zna o čemu se na sajtu radi, da se na njemu lako snalazi i da brzo pronalazi željene informacije.

Ovo znači da natprosečno kvalitetan i dobro dizajniran web sajt privlači korisnike koji se zbog toga duže zadržavaju i posećuju više različitih web stranica vašeg sajta. Ali, da bi se taj scenario ostvario neophodno je da vaš sajt bude pronadjen, tj. da bude što bolje rangiran na google-u.

A to je zadatak profesionalne i kvalitetne SEO optimizacije sajta.

Sada vidimo da SEO ne podrazumeva samo optimizaciju ključnih reči i tekstualnog sadržaja web sajta, već da je to multidisciplinarna oblast koja uzima u obzir i druge aspekte izrade sajta i web dizajna.


Koliko je vremena potrebno da se vaš sajt nadje na prvoj strani?


Na ovo pitanje je nemoguće dati konačan odgovor, jer on zavisi od raznih faktora.

95% sajtova ne uspe da u roku od 1 godine dodje do prve strane google pretrage. Znači da samo 5% sajtova ima tu sreću da za manje od godinu dana postigne taj cilj.

95% sajtova ne uspe da u roku od 1 godine dodje do prve strane google pretrage

Kada kažemo ‘sreća’, mislimo kvalitetna SEO optimizacija sajta i naporan rad.

Najbitniji faktori koji utiču na brzinu rangiranja web sajta su:

  • Autoritet web sajta
  • Kvalitet i kvantitet sadržaja sajta
  • Kvalitet web dizajna
  • Kvalitet konkurentskih sajtova
  • Sveukupno stanje vašeg web sajta

Kada uzmemo sve ove faktore u obzir i izvršimo reviziju vašeg web sajta, onda vam možemo dati približan odgovor na ovo važno pitanje.

Ako je u pitanju relativno novi web sajt, sa solidnom strukturom i dobro odradjenim programskim delom, prosečno vreme potrebno da se dodje do 1. strane google-a je od 3 do 6 meseci.

Na našem tržištu preovladjuje loš kvalitet web sajtova sa još gorim sadržajem, tako da ovo vreme u nekim slučajevima može i da se skrati.

Kada je konkurencija slaba, dovoljno je imati kvalitetan sadržaj na web stranici koju želimo da rangiramo da bi se postavili ispred drugih.


Kako izgleda proces SEO optimizacije?

SEO Optimizacija sajta - Kako izgleda proces SEO optimizacije

Optimizacija se različito sprovodi za svaki web sajt.

SEO optimizacija je proces koji podrazumeva odredjene korake koji se preduzimaju u cilju poboljšanja pozicioniranja sajta u google pretrazi. Ali kako nijedan web sajt nije isti, tako i optimizacija sajta zavisi od strukture samog sajta i od ciljeva koji treba da se postignu.

Postoji toliko promenljivih u tom postupku da jednostavno ne možemo da sve svedemo pod nekoliko tačno definisanih koraka.

Ali da bi vam način na koji sprovodimo optimizaciju bio jasniji, opisaćemo ukratko kako izgleda kompletna optimizacija nove web stranice za jednu ili više odredjenih ključnih reči.

SEO u tom slučaju delimo po fazama, od kojih svaka traje mesec dana:


#1 mesec


Ova faza se uglavnom svodi na istraživanje i procenu, i podrazumeva sledeće korake:

  • SEO analiza vašeg web sajta
  • Analiza konkurencije
  • Identifikacija komercijalnih ključnih reči
  • Planiranje

Istovremeno se radi i Tehnički SEO kojim se programski kod prilagodjava važećim standardima. To je kompleksan postupak u toku koga vršimo ispravke u programskom kodu kako bi google algoritam lakše analizirao i rangirao vaš web sajt.

To takodje obuhvata i ubrzanje učitavanja sajta, kao i optimizovanje svih tehničkih elemenata koji čine jedan web sajt.

Ako je sajt prethodno kvalitetno odradjen, tehnički deo može da se završi već i ovoj fazi.


#2 mesec


U ovom delu završavamo tehnički deo optimizacije za google, i krećemo da kreiramo sadržaj sajta.

To podrazumeva:

  • Copywriting – profesionalno pisanje tekstova namenjenih ciljanom tržištuSEO optimizacija napisanih tekstova
  • Ubacivanje optimizovanog multimedijalnog sadržaja u tekst (slike, skice, grafikoni, video, pdf)
  • Kreiranje CTA (call to action) – to su elementi na web stranici koji izazivaju željenu reakciju korisnika (kontakt, poručivanje proizvoda, deljenje vašeg sadržaja, itd.)

Naravno, na vašem google nalogu postavljamo i google analitiku kako bi mogli da efikasno pratimo rezultate optimizacije sajta.

Ovde moramo naglasiti sledeće:

Kvalitetno napisan tekst je od najveće važnosti za uspešnu SEO kampanju.

Nijedna SEO usluga ne može da da rezultate ako nema solidnu osnovu – profesionalno i kvalitetno napisan tekst. Takav tekst je zanimljiv i ima solidnu dužinu, i drži pažnju posetilaca koji zato ne napuštaju brzo vaš sajt. On je istovremeno originalan, edukativan i daje opipljivu vrednost vašoj internet prezentaciji.

A to vam daje kredibilnost i autoritet, što kupci znaju da cene.


#3 mesec


Tokom trećeg meseca završavamo ubacivanje sadržaja i krećemo sa kreiranjem vaših poslovnih profila na društvenim mrežama. Sa svakog od tih profila dobijate i link do vašeg web sajta, što dodatno podiže rejting.

Koje profile ćemo kreirati zavisi od vrste posla kojim se bavite, ali najčešće koristimo:

  • Facebook
  • Twitter
  • Google +
  • Instagram
  • Linkedin

Za svaki web sajt je u proseku dovoljno da ima 2-4 profila na društvenim mrežama. Veći broj ne donosi i značajno bolje rezultate, a vreme potrebno za održavanje svakog profila nije zanemarljivo.

Svaka od ovih društvenih mreža je namenjena odredjenoj vrsti publike, i ima svoje prednosti i mane.

Twitter vam može pomoći da brzo proširite neku vest, instagram je pogodan za firme koje su okrenute vizuelnoj komunikaciji, dok je fejsbuk namenjen svima i predstavlja jaku marketinšku platformu.

Na kraju trećeg meseca trebalo bi da je gotov tehnički SEO, da je sav sadržaj ubačen i da su formirani profili na odredjenim društvenim mrežama.

To je i trenutak kada bi trebalo da vidite pomake u pozicioniranju vašeg sajta.


#4 – #6 mesec


U ovom periodu se u potpunosti posvećujemo promociji vašeg sajta. Koraci koje sada preduzimamo kako bi vaš web sajt prevazišao konkurente su:

  • Izgradnja linkova ka sajtu
  • Postavljanje postova na društvenim mrežama u dogovorenom obimu
  • Praćenje google analitike kako bi se utvrdile performanse optimizacije
  • Kreiranje mesečnih izveštaja na osnovu analiza
  • Reagovanje na ostvarene rezultate – ako je potrebno vrši se dorada tekstova
  • Praćenje konkurencije i njihovih napora za pozicioniranje na pretraživačima

Na kraju šestog meseca značajniji rezultati SEO kampanje bi trebalo da budu vidljivi. A to su povećanje broja klijenata i bolja prodaja.

Trebalo bi da znate da što duže optimizacija vašeg sajta traje, to su veće koristi.

Rezultati posle 6 meseci su senka rezultata posle 12 meseci optimizacije. Ali ako nemate sredstava ili jednostavno ne želite dužu optimizaciju web stranica, 6 meseci optimizacije bi trebalo da bude apsolutni minimum.

Prekid google optimizacije u njenom početku, pogotovo posle mesec ili dva, ne vodi nikuda. Ako ne možete da ulažete u SEO barem 6 meseci onda je bolje da novac uložite u nešto drugo.

Važno je da se započeta optimizacija sajta dovrši, jer nijedna druga vrsta marketinga nema tako povoljan odnos uloženog i zaradjenog novca.


Da li vaš sajt zaslužuje da bude #1?


SEO optimizacija sajta je bila i ostala najvažnija komponenta u svakoj vrsti marketinga.

Mnoge firme koje su u osnivanju nemaju dovoljno novca za marketing, a SEO im je velika nepoznanica. Kada se novac i izdvoji za reklamu, one se okreću tradicionalnim načinima marketinga kao što su novine, TV i radio.

Ali taj način reklamiranja nije ni iz daleka isplativ kao profesionalna SEO optimizacija. Nedostatak optimizacije sajta vas pozicionira iza konkurencije, i na taj način vi svoju zaradu prepuštate njima.

Zato se ne postavlja pitanje da li vam je potrebna optimizacija sajta, već koliko ste spremni da uložite u nju.

Investiranje u SEO optimizaciju je danas važnije nego ikada ranije, bez obzira na teškoće pronalaženja kvalitetne SEO agencije. Vaša firma mora da ima SEO strategiju kako bi bila uspešna.

Zapamtite:

Pozicija na prvoj stranici google pretrage garantuje nove kupce, povećanje profita i prestiž. Svako želi da bude na prvoj strani, ali ne zaslužuje svako da tamo i bude.

Vaša firma, brend i web sajt treba da zasluže to pravo.

5 11 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments