Lokalni SEO

Kako da privučete lokalne klijente i kupce

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Lokalni SEO: Izuzetna prilika za rast vaše firme

Sigurno ste se makar jednom našli u sledećoj situaciji:

Završili ste razgovor sa svojim poslovnim partnerima i želeli bi da se opustite nakon sastanka, ili ste u društvu prijatelja i rešili ste da svratite u neki restoran.

Ali neznate koji vam je najbliži i najkvalitetniji, sa razumnim cenama..

Lokalni SEO Izuzetna prilika za rast vaše firme

Rešenje je jednostavno:

U svoj mobilni telefon ukucate pojam ‘restorani’ i google nam prikaže mapu sa najbližim restoranima, zajedno sa njegovim recenzijama (ocenama gostiju), cenama i brojevima telefona.

Kako je to moguće?

Zato što vlasnici tih restorana imaju web sajtove koji su optimizovani za pretragu na lokalu.

SEO za lokalnu pretragu više nije opcija ako želite da se vaš biznis razvija i raste, da bude konkurentan i donosi dobit. Marketing baziran na lokaciji pruža izuzetne mogućnosti svakom biznismenu da na lak i jednostavan način dopre do svojih potencijalnih klijenata.

Kada je u pitanju pronalaženje potrebne robe ili usluga, sve više ljudi se okreće svojim pametnim telefonima. Google prikazuje najbliže radnje sa odgovarajućom robom ili uslugama, i na osnovu toga ljudi donose odluke o kupovini.

Da li želite da budete deo te odluke?

Onda vam je potrebna lokalna SEO optimizacija. Jer ako niko ne može da vas pronadje, niko neće ni kupovati kod vas.

Pretraga na lokalu se odvija i preko desktop (stonih) računara, ali su mobilni telefoni značajno više zastupljeni kada je ova vrsta pretrage u pitanju. Ljudi na svom mobilnom telefonu koriste mape i servise bazirane na lokaciji, i tako pronalaze potrebnu robu i usluge.

Koliko je optimizacija sajta za lokalnu pretragu važna, opisuju i sledeći podaci:

  • 95% korisnika smart telefona traže informacije lokalnog karaktera
  • 78% lokalne pretrage završava se kupovinom
  • 68% vremena mobilni telefoni se koriste van kuće
  • 18% lokalne pretrage vodi ka kupovini u toku istog dana

Na osnovu ovih podataka možemo da zaključimo da ljudi pretragu uglavnom vrše u pokretu, kada su i najspremniji da nešto kupe. Oni žele da kupovinu obave što je pre moguće, i traže radnju koja će im to i pružiti.

Dalje zaključujemo:

Kupci koji su pronašli potrebnu radnju preko svog mobilnog uredjaja uglavnom su spremni da kupovinu obave u toku istog dana, što dodatno naglašava koliko je lokalni SEO važan za vaš biznis.

Pro Savet​

Karastojković Saša - SEO Optimizacija, Internet Marketing, Dizajn, Copywriting

Ljudi često preko svog mobilnog telefona obaveštavaju prijatelje na društvenim mrežama o kvalitetu usluge koja im je pružena.

Takodje objavljuju svoje mišljenje o firmama i radnjama koje su posetili.

To jasno pokazuje kako vam Lokalni SEO daje šansu da se povežete sa svojim mušterijama tačno u trenutku kada im je potrebna odredjena roba ili usluga.

Šta je lokalni SEO?

Šta je SEO za lokalnu pretragu

Danas mnogi vlasnici firmi razumeju koliko je SEO optimizacija web sajta važna za uspeh firme.

Teško je pronaći nekoga ko ne koristi google za pretagu interneta, bilo da traži potrebne informacije ili odredjene usluge. Zato je i logično da biznismeni ciljaju na to da njihov web sajt bude prvi na google-u.

Ali kada je u pitanju optimizacija web stranica za lokalnu pretragu, prosečnom korisniku interneta stvari nisu baš najjasnije.

Šta je u stvari lokalni SEO?

To je specifični oblik SEO optimizacije i marketinga koji je dizajniran tako da poboljša rezultate pretrage na lokalnom nivou. Ako je nekome potrebno da pronadje nešto u odredjenoj oblasti ili gradu, SEO za lokalnu pretragu to omogućava i olakšava.

Lokalna SEO optimizacija postaje uobičajena marketinška taktika, kao što su to do skoro bili TV, radio i štampani mediji.

Lokalni SEO je način na koji google predstavlja rezultate pretrage na osnovu geografske lokacije.

Ako se npr. nalazite u Beogradu i u svoj mobilni ukucate frazu najbolji kafić, najverovatnije ne tražite kafiće koji se nalaze u Novom Sadu. Google će u ovom slučaju prikazati kafiće koji se nalaze u Beogradu, i to one koji su vam najbliži.

Za razliku od standardne SEO optimizacije koja se fokusira na web stranice, SEO za lokalnu pretragu stavlja fokus na vaš Google My Business profil, kao i na recenzije (ocene) vaših mušterija.

Lokalni SEO kreira izuzetnu mogućnost za razvoj vašeg biznisa – to je savršeni marketinški alat za privlačenje lokalnih klijenata i kupaca.

Zašto google voli lokalni biznis?

Lokalna SEO Optimizacija - Zašto google voli lokalni biznis

Konkurencija na globalnom SEO tržištu je ogromna.

Ako želite da uspete na svetskom tržištu i da vaša roba i usluge postanu vidljive svima, naćićete se pred velikim izazovom. Optimizacija web sajta u tom slučaju postaje prilično kompleksna, a rezultati nepredvidivi.

Zašto je to tako?

Zato što se za poziciju na prvoj strani google pretrage takmiče milioni drugih firmi sličnih vašoj. A neke od njih imaju i ulažu ogromna sredstva u optimizaciju sajta.

Čitavi marketinški timovi rade za takve firme, trudeći se da ih održe na prvoj stranici pretrage. Pa kako da se takmičite sa njima?

Odgovor je: najverovatnije nikako.

Google periodičnim izmenama u svom algoritmu nastoji da olakša ovu situaciju manjim firmama, koje svojim budžetom ne mogu da pariraju velikim kompanijama. Akcenat se zato sve  više stavlja na kvalitet samog sadržaja web sajta, i na njegovu relevantnost.

Ali, google je najviše izašao u susret manjim firmama dajući veliki značaj lokalnoj pretrazi.

Google već godinama radi na boljem razumevanju potreba i namera korisnika dok pretražuju internet. Pri tome se blago favorizuju nove, mlade kompanije koje se bore za svoje mesto na tržištu.

Najveći dobitak manje firme su osetile kada je google izbacio novi, unapredjeni algoritam za lokalnu pretragu pod imenom Pigeon (golub).

SEO za lokalnu pretragu - Pigeon

Ovaj algoritam je jako važan i utiče na sve sajtove koji su okrenuti lokalnom poslovanju. Google je ovim imao nameru da da što veću težinu manjim firmama koje su posvećene lokalnim klijentima i kupcima.

Na lokalu konkurencija je mnogo manja, a to vam daje znatno veće šanse za bolje rangiranje. Važno je napomenuti i to da većina firmi nema odradjen lokalni SEO, ili ako ima – uglavnom nije sproveden kako treba.

Angažovanjem prave SEO agencije vi popunjavate ovaj prazan prostor i povećavate šanse za uspeh vaše firme. SEO za lokalnu pretragu vaš web sajt podiže na viši nivo, dajući mu u startu veliku prednost nad konkurencijom.

Google pomaže manjim firmama i posredno, preko svojih alata koje možete koristiti besplatno. Najvažniji od njih su:

  • Google Search Console
  • Google Analytics
  • Google my Business
  • Google Adwords Keyword Planner
  • Google Trends
  • PageSpeed Insights
  • Google Alerts

Svaki od ovih alata ima specifičnu namenu, i njihovim korišćenjem stičete uvid u to koje su prednosti i mane vašeg web sajta.

Takodje vam se uz njihovu pomoć otvaraju novi putevi za prevazilaženje konkurenata i poboljšanje poslovanja.

Lokalna SEO optimizacija sajta je jedna od najvažnijih i najefikasnijih strategija koja vam daje prednost nad lokalnom konkurencijom.

Lokalna SEO optimizacija:
8 najvažnijih faktora

Lokalna SEO optimizacija 8 najvažnijih faktora

Svi se mi dobro osećamo kada nam posao napreduje, zar ne?

To je i razlog zašto započinjemo sopstveni biznis – stvaranjem profita obezbedjujemo svoju i budućnost svoje porodice. Izrada sajta je samo prvi korak ka tom cilju. Sopstveni web sajt daje legitimnost vašoj firmi i čini vas konkurentnim.

Ali, da bi uspeli na tržištu vaš web sajt mora da bude ‘vidljiv’, tj. potencijalni kupci treba da ga lako pronadju na osnovu upita koje kucaju u pretraživače. Tu lokalna SEO optimizacija sajta dolazi do punog izražaja i omogućava vam da privučete nove klijente i time ostvarite veću zaradu.

Koji su to najvažniji lokalni SEO faktori na osnovu kojih se vrši rangiranje vašeg sajta?

Sledeća lista daje odgovor na to pitanje:

  • Google my business profil (19.01%)
  • Povratni linkovi (linkovi sa drugih sajtova ka vašem web sajtu) ( 17.31%)
  • Kvalitet web sajta (13.81%)
  • Lokalni citati (13.31%)
  • Recenzije kupaca (13.13%)
  • Ponašanje korisnika (10.17%)
  • Personalizacija (9.76%)
  • Signali sa društvenih mreža (3.53%)

Objasnimo ukratko važnost i ulogu svakog od ovih faktora, kao i njihov uticaj na vaš web sajt:

Faktor #1: Google my business profil

Svi smo videli profile raznih firmi koji se prikazuju na google mapi.

Ako npr. ukucamo u naš web browser (chrome, firefox, opera) ‘restorani u Beogradu’, videćemo rezultate slične kao na sledećoj slici:

Google my business profil - Lokalna SEO optimizacija

To je zato što svaki od ovih restorana ima optimizovan Google my Business profil. Naravno, da bi se pojavili na ovako prominentnom mestu, ovi restorani su takodje vodili računa o većini faktora sa naše liste.

Google my business (GMB) profil je danas važniji nego ikada, i predstavlja ključ uspeha svakog lokalnog biznisa. Na ovaj način direktno se povezujete sa vašim mušterijama, i pomažete im da vas lako pronadju.

Da bi kreirali svoj GMB profil morate proći kroz proces verifikacije.

To je zato da bi Google utvrdio da je vaša firma legitimna i da ste vi zaista vlasnik. Sama optimizacija GMB profila nije komplikovana, ali morate voditi računa da svi podaci koje unosite budu apsolutno tačni.

Posebno treba da obratite pažnju na tačnost sledećih podataka:

  • Ime firme, njena fizička adresa i broj telefona
  • Radno vreme kompanije
  • Kategorija kojoj vaš biznis pripada
  • Opis firme sa naglaskom na vrstu delatnosti
  • Kvalitetne fotografije sedišta firme (enterijer i eksterijer)

Google my business je uneo revoluciju u Lokalni SEO. To je vrlo efikasan način da svoj biznis izložite pogledima velikog broja potencijalnih klijenata. I to potpuno besplatno.

Faktor #2: Povratni linkovi

Povratni linkovi (inbound links, backlinks) su linkovi koji vode sa nekog drugog sajta ka vašem web sajtu.

Oni su značajni za rangiranje sajtova jer predstavljaju tzv. glasove – svaki link koji vodi do vašeg web sajta glasa za to da je vaš web sajt kvalitetan i pouzdan izvor informacija. Google to uzima u obzir i na osnovu tih linkova poboljšava vaše rangiranje.

Treba naglasiti da ti linkovi treba da dolaze sa kvalitetnih sajtova, inače se smatraju za spam (smeće) i tada samo nanose štetu vašem sajtu.

Povratni linkovi su osim za klasičnu SEO optimizaciju značajni i za lokalni SEO.

Možemo da vidimo na osnovu naše liste da ovi linkovi učestvuju u rangiranju sa 17.31% i da se nalaze na drugom mestu po značaju.

Sa kakvih web sajtova treba da gradimo povratne linkove? Kada je u pitanju Lokalna SEO optimizacija, ti sajtovi treba da ispunjavaju sledeće uslove i da imaju:

  • Visok Domain Authority (Autoritet)
  • Relevantnost - bave se sličnim temama kao i vaš sajt
  • Lokalnog su karaktera, tj. sedišta tih firmi su u vašem gradu ili regionu

Na našem tržištu je gotovo nemoguće doći do ovakvih povratnih linkova iz više razloga, ali pre svega zbog opšteg niskog kvaliteta sajtova, kao i nerazvijene svesti o značaju saradnje izmedju sajtova iz srodnih tržišnih niša.

Srećom, SEO za lokalnu pretragu može dati odlične rezultate i bez ove taktike.

Jer kako smo već naglasili, kvalitet web sajtova kod nas je uglavnom loš. A i lokalni SEO se retko radi jer se često previdja njegov ogroman značaj kada su rangiranje sajta i uspeh firme u pitanju.

A loše sajtove koji nisu kvalitetno optimizovani nije teško nadmašiti.

Faktor #3: Kvalitet web sajta

Da bi lokalni SEO imao više uspeha, izrada web sajta treba da bude kvalitetna.

Šta to podrazumeva?

Pre svega, tehnički deo izrade sajta treba biti odradjen korektno – programski kod mora zadovoljiti važeće standarde. Osnovna SEO optimizacija sajta znatno pomaže u lokalnoj pretrazi, pri čemu pažnju treba obratiti na sledeće elemente optimizacije:

  • Odgovarajući Title tag
  • Meta description tag
  • Optimizacija slika i multimedije
  • Prisustvo google mape
  • Prisustvo naziva firme, adrese i telefona na sajtu

Najbitniji od svega je sadržaj na web sajtu. Tu prvenstveno mislimo na tekst – tekstualni sadržaj treba da bude jedinstven, a ne prepisan ili prekopiran sa nekog drugog sajta.

Google to lako prepoznaje i penalizuje takav web sajt. Tekst treba da bude relevantan, edukativan i da ponudi pravu vrednost svojim čitaocima.

Za to je najbolje angažovati kvalitetnu Copywriting agenciju – jedna od profesionalnih usluga koje imamo u ponudi je i Pisanje tekstova za sajtove, tako da nam se možete obratiti za besplatne konsultacije i savete u vezi tekstova koji su vam potrebni.

Uspešne kompanije poklanjaju posebnu pažnju kvalitetu sadržaja sajta. Jer na internetu se vodi bitka kako biti primećen u mnoštvu sajtova.

Da bi lokalna SEO optimizacija dala najbolje rezultate, vaš web sajt bi takodje trebao da bude atraktivan i da pruži svojim posetiocima sjajno korisničko iskustvo.

Na taj način korisnici se duže zadržavaju na sajtu – to je i jedan od signala za kvalitet koje google uzima u obzir, pa zato pomaže u boljem pozicioniranju vašeg sajta.

Faktor #4: Lokalni citati

Lokalni citat predstavlja spominjanje vaše firme na internetu. To je online referenca koja može biti bilo koja kombinacija sledećih podataka:

  • Naziv firme
  • Adresa firme
  • Broj telefona

Lokalni citati su jedan od ključnih faktora koji utiču na rezultate pretrage.

Google ih koristi kako bi ocenio autoritet vaše firme, i citati ne moraju sadržati link do vašeg web sajta. Najbolje rezultate postižu kompletni lokalni citati koji se sastoje od imena firme, adrese i broja telefona.

Primer lokalnog citata:

Ime Firme, ul. bb, 11000 Beograd, 0111234567

Lokalni SEO ima više uspeha ako se na svakom mestu gde se pominje vaš biznis koristi kompletan lokalni citat. To vas postavlja ispred konkurencije, koja je kod nas inače slaba kada je u pitanju lokalna SEO optimizacija.

Uobičajeno je mišljenje da se za lokalne citate koriste samo poslovni direktorijumi, ali to jednostavno nije istina.

Postoje razna druga mesta gde se mogu postaviti citati:

  • Online članci
  • Forumi
  • Društvene mreže
  • Opisi slika i videa
  • Blogovi

Lokalni citati osim što poboljšavaju rangiranje vašeg web sajta, imaju još jednu prednost: podižu svest o vašem brendu i daju vašim potencijalnim kupcima više načina da vas kontaktiraju.

Što je više mesta na internetu na kojima se pominje vaša firma, veći broj ljudi će znati za vaš biznis, i više njih će vas kontaktirati.

Faktor #5: Recenzije kupaca

Recenzije su ocene vaših usluga ili robe, koje na internetu postavljaju vaše mušterije. I one imaju ogroman uticaj na rangiranje vašeg sajta, kao i na odluku potencijalnih kupaca da li će postati vaše nove mušterije.

Zašto je ocena vaše firme toliko bitna?

Zato što je ljudima potreban dokaz da vaša roba ili usluge zaista vrede. Da vaša firma zaslužuje poverenje.

Jer 88% kupaca veruje ocenama na internetu isto kao i preporuci prijatelja.

Ljudima je jednostavno potrebna sigurnost i potvrda da su njihove oduke ispravne.

Zato kada neko vidi da je vaš biznis ocenjen sa 4 ili 5 zvezdica, to može da bude onaj ključni podsticaj koji će ga usmeriti u vašem pravcu.

Ovde naravno govorimo o ocenama koje se prikazuju na vašem Google my business profilu. Iako postoje i druga mesta gde se može vršiti ocenjivanje, GMB je ubedljivo najpopularniji, bez ikakve prave konkurencije.

Recenzije kupca - Lokalna SEO Optimizacija

Recenzije korisnika su bitne iz 3 razloga:

  • One utiču na rangiranje vašeg sajta
  • Odlučujuće su u odluci korisnika koji će web sajt da posete
  • Utiču na odluku o kupovini

Kupci nemaju običaj da ostavljaju recenzije, i zato je potrebno da ih ‘podsetite’ da ostave na google-u ocenu vaših usluga ili robe.

Istraživanja pokazuju da 7 od 10 kupaca ostavlja recenziju ako pitate. To možete uraditi na razne načine, ali najčešće preko email-a ili telefonskog poziva.

Vodite računa da ne ostavljate lažne ocene jer postoje sofisticirani načini uz čiju pomoć google to relativno lako otkriva. A to vam može ugroziti reputaciju, i drastično sniziti rangiranje vašeg sajta.

Faktor #6: Ponašanje korisnika

Ponašanje korisnika ili bihevioristički signali su još jedan važan faktor kod lokalne google optimizacije.

Google npr. uzima u obzir čak i telefonske pozive ka vama i vašoj firmi, a koji su pokrenuti direktno sa vašeg web sajta. Takvu opciju naravno treba prvo da omogućite na svom sajtu.

Bihevioristički signali koji se koriste za rangiranje su:

Vreme pristupa sajtu – Doba dana kada korisnik pristupi vašem sajtu je jedan od ovih signala. Nije svejedno da li je neko na web sajt došao u toku noći ili preko dana.

Dužina trajanja sesije – trajanje posete sajtu svakog korisnika je važan podatak za rangiranje. Ako se korisnici duže zadržavaju na sajtu, šalju signal da je web sajt kvalitetan.

Frekventnost poseta – Ako se korisnici koji su već bili na vašem sajtu posle nekog vremena ponovo vraćaju – to je sjajan signal za google, signal koji govori o kvalitetu sajta.

Način pristupa – Ponašanje korisnika se može odrediti i na osnovu toga da li sajtu pristupaju preko desktop računara ili mobilnog telefona. Zato je važno da je sajt responsive (prilagodljiv).

Click through rate (CTR) – CTR predstavlja sledeći odnos: koliko je puta web sajt vidjen u google pretrazi, a koliko puta je na sajt kliknuto. Što više klikova – bolje rangiranje.

Navigaciona putanja – Ako korisnik nije u blizini vaše firme, ali zahteva da mu se prikaže put do vas, to se odmah pozitivno odražava na vašu poziciju na google-u.

Kao što vidite, na neke od ovih faktora ne možete uticati. Ali na neke možete:

Treba se potruditi da sajt bude što bolje dizajniran i da pruža kvalitetno korisničko iskustvo. Na taj način će se korisnici duže na njemu zadržavati i ponovo će mu se vraćati.

Takodje treba pisati kvalitetne i primamljive tekstove koji se prikazuju kao Meta description i Title tag, jer to privlači korisnike da kliknu na vaš web sajt.

Faktor #7: Personalizacija

Google se trudi da svojim korisnicima pruži vrhunsko iskustvo.

To postiže tako što pretragu na internetu personalizuje za svakog korisnika posebno. Google na osnovu vaše lokacije i vaših prethodnih pretraga može da vam ponudi rezultate nove pretrage koji su prilagodjeni vama.

Personalizacija pretrage se vrši na osnovu:

  • Vaše lokacije
  • Uredjaja koji koristite
  • Browsera (pretraživača)
  • Email kalendara
  • G+ naloga
  • Istorije vašeg surfovanja (pretraživanja)
  • Web stranica koje ste bookmark-ovali

Probajte i sami – potražite neki pojam kada ste ulogovani u svoj google nalog i kada niste. Ili probajte da pristupite internetu sa drugog IP-a kao iz druge države. Videćete da su rezultati pretrage često potpuno drugačiji.

Na ove parametre ne možete uticati. Ali postoje načini da personalizaciju okrenete u svoju korist:

Ako su korisnici ranije već posetili vaš sajt, tokom svake naredne pretrage vaš web sajt će biti istaknutiji u njihovoj pretrazi. Potrudite se da SEO optimizacijom prvo doprete do korisnika, a da ih dizajnom privolite da vam se vrate.

Prilagodite vaš sajt svim uredjajima sa kojih korisnici mogu da mu pristupe.

Ovde do izražaja dolazi izrada mobilne verzije sajta. Prilagodjavanjem vašeg sajta za prikaz na mobilnim uredjajima dodatno poboljšavate rangiranje, a time i broj poseta sajtu.

Kvalitetno dizajniran web sajt koji vodi računa o svojim korisnicima visoko se pozicionira, dovodi vam nove klijente i gradi reputaciju.

Faktor #8: Signali sa društvenih mreža

Da li društvene mreže utiču na rangiranje sajtova?

U to niko ne može da bude siguran. Google nije izričit po ovom pitanju, ali sigurno je da društvene mreže nisu uključene u njegov algoritam i da zato one ne učestvuju direktno u pozicioniranju sajta.

Ipak, istraživanja pokazuju da signali sa društvenih mreža učestvuju sa 3.53% u rangiranju web sajtova.

O čemu se ovde radi?

Prisustvo firme na društvenim mrežama gradi njenu reputaciju, a to privlači potencijalne klijente. Na taj način se izgradjuju i neguju veze sa korisnicima, što dovodi do njihovog većeg angažovanja i preporučivanja vašeg biznisa drugim korisnicima društvenih mreža.

Da bi iskoristili ovaj faktor, na vašem sajtu treba da uradite sledeće:

  • Krenite sa vodjenjem bloga
  • Olakšajte lajkovanje web stranica vašeg sajta
  • Omogućite da sadržaj sajta može da se lako deli po društvenim mrežama

Iako neznamo sa sigurnošću kako tačno signali sa društvenih mreža utiču na lokalni SEO, sigurno znamo da će u budućnosti njihov značaj samo rasti.

Zato je bitno za SEO optimizaciju da izgradite jake profile na društvenim mrežama.

Pro Savet​

Karastojković Saša - SEO Optimizacija, Internet Marketing, Dizajn, Copywriting

Kakav značaj za vas ima prethodna lista?

Pre svega, sada ćete moći lakše da prepoznate pravu SEO agenciju. I bićete otporniji na manipulacije kojima pribegavaju takozvani ‘SEO eksperti’. A možete i sami primeniti neku jednostavniju tehniku i bolje pozicionirati svoj sajt.

Drugo, svest o ovim važnim faktorima za lokalni SEO daje vam samopouzdanje kada je vaše internet prisustvo u pitanju, i naglašava važnost dobro optimizovanog i dizajniranog web sajta.

A sve to zajedno vam pomaže da vašu firmu i profit koji stvara dovedete do višeg nivoa.

Kako da dominirate lokalnom pretragom

Kako da dominirate lokalnom pretragom - SEO za lokalnu pretragu

Jednostavno: samo treba da pratite savete iz ovog teksta.

Odgovor jeste jednostavan, ali sama implementacija svega potrebnog za kvalitetan lokalni SEO – nije. Potrebno je poznavati i razne druge discipline osim lokalne optimizacije sajta za google.

To uključuje:

  • Web dizajn
  • Tehnički SEO
  • Klasičnu SEO optimizaciju
  • Sadržajni marketing (content marketing)
  • Upravljanje profilima na društvenim mrežama (Community management)
  • Pisanje za web (Copywriting)

Ali, da li je to sve?

Da bi postigli maksimalni uspeh, pre početka svake lokalne SEO kampanje treba da isplanirate lokalni SEO nastup i analizirate konkurenciju.

Analizom konkurencije utvrdjujete strategiju i tehnike koje drugi koriste, i otkrivate njihove slabe strane koje koristite kako bi vašu kampanju doveli do savršenstva.

Planiranje počinjete utvrdjivanjem ciljeva koje želite da postignete:

  • Gde želite da se rangirate za 3 meseca?
  • Koliko lokalnih citata nedeljno treba da pribavite?
  • Koliko revizija kupaca želite da imate na mesečnom nivou?

Postavljeni ciljevi vam omogućavaju da pratite napredak lokalne SEO kampanje, i da li uspevate da povratite sredstva uložena u nju.

Bez web sajta optimizovanog za lokalnu pretragu vaša firma neće moći da se izbori sa konkurencijom, a time lišavate sebe velikog dela profita.

SEO za lokalnu pretragu je osnova vašeg internet prisustva, jer vaš biznis predstavlja velikom broju novih potencijalnih klijenata, i vodi vas do konačnog cilja – povećanja ugleda firme  i zarade koju vam donosi.

Angažijte pravu SEO agenciju već danas i pomozite svojoj firmi da bude primećena, pronadjena i voljena.