Redizajn Sajta

Kako da osvežite svoj web sajt i privučete nove klijente

Sadržaj

Zašto je redizajn sajta prekretnica za vaš biznis


Da li vaš web sajt ne dovodi nove klijente?

Ili jednostavno ne izgleda dobro i ne možete više ni da ga pogledate?

Ako je tako, vreme za redizajn sajta.

Vaš web sajt zaista predstavlja lice vaše firme, i često je to prva stvar koju ljudi vide.

A to što vide treba da izgleda fenomenalno, zar ne?

Loš web dizajn ili dizajn sajta koji je zastareo predstavljaju vas kao neozbiljnu i neprofesionalnu firmu. A sa takvom firmom niko ne želi da saradjuje. To vodi do gubitka kredibilnosti, kao i do manjeg broja kupaca.

Tako vam se smanjuje zarada, i vaš web sajt gubi svoju svrhu.

Takav web sajt negativno utiče na vaše poslovanje, a sve što treba da uradite da bi to sprečili je redizajn web sajta.

Najuspešnije kompanije dobro znaju da pri redizajniranju web sajta teba obratiti pažnju na želje korisnika. Na taj način povećava se broj posetilaca web sajta, kao i broj novih klijenata.

Male izmene kolorne šeme (boja), poboljšanje navigacije na sajtu kao i dodavanje kvalitetnijih tekstova, mogu da značajno poboljšaju prodaju.

O tome govori i istraživanje kompanije Adobe da 38% posetilaca odlazi sa sajta ako nije atraktivan.

Posetilaci odlaze sa sajta ako nije atraktivan

Promene mogu da budu teške, ali su često neophodne. Pogotovo ako se radi o vašem web sajtu. Web dizajn se stalno menja, što nije samo po sebi loše – to samo znači da vi kao biznismen morate da budete u toku.

Nema ‘pravih’ odgovora na najvažnija pitanja u web dizajnu.

Dobar web dizajn jednostavno ispunjava potrebe korisnika, pažljivo je osmišljen, dobro sproveden i testiran.

Redizajn postojećeg sajta može biti prekretnica za vaš biznis, ali može zahtevati dosta novca i vremena, i takva odluka se ne donosi lako. Životni vek kvalitetno dizajniranog web sajta je 3 – 7 godina.

Ali ne treba samo ovo da utiče na vašu odluku da je vašem sajtu potreban redizajn. Kao ni to da li su se trendovi promenili. Glavna stvar pri donošenju ove važne odluke treba da bude sledeće pitanje:

Da li moj web dizajn još uvek ispunjava želje korisnika?

Ako je odgovor potvrdan, redizajn vam verovatno nije potreban, ili možete uvesti samo neke manje izmene u dizajnu.

Redizajn web stranica ne podrazumeva uvek kompletnu promenu svega na sajtu. On može podrazumevati neke manje funkcionalne izmene koje će poboljšati prodaju.

Cilj redizajna postojećeg sajta je da se kreira web sajt koji će pružiti kvalitetno korisničko iskustvo ciljnoj grupi korisnika.

Jer web sajt nije gotov sa završetkom poslednje linije programskog koda.

Web sajt je vaš najvažniji alat za komunikaciju sa vašim potecijalnim klijentima, alat koji treba stalno da se unapredjuje.

I zato je povremeni redizajn sajta od izuzetne važnosti za uspeh vašeg online nastupa.


7 razloga za redizajn sajta


Tržište prepuno loših dizajnera koji ovaj važan posao redizajna neće moći da odrade zadovoljavajuće. Zato otvorite oči i pronadjite profesionalan web dizajn studio.

Jer greške koje ovde mogu da nastanu su skupe.

Ali kako da znate da vam je zaista potreban redizajn sajta? I da web dizajner jednostavno ne pokušava da vam nametne nepotrebnu uslugu?

Samo obratite pažnju na sledeću listu, i na sigurnom ste:


Razlog #1: Sajt nije prilagodjen mobilnim telefonima


Sajt nije prilagodjen mobilnim telefonima

Jeste li skoro pogledali kako vaš web sajt izgleda na mobilnom telefonu?

Ako vi ne možete da vidite svoj web sajt na mobilnom ili tabletu, ne mogu ni vaši klijenti. I zbog toga često prelaze kod vaše konkurencije.

A samo ovo je važan razlog za redizajn web stranica, jer tržište mobilnih telefona nezadrživo raste.

Danas skoro svako ima mobilni telefon – čak 80% korisnika interneta kaže da redovno surfuje internetom na svom mobilnom telefonu.

Prema google-u, 61% korisnika se više ne vraća na web sajt koji ne radi dobro na mobilnom, tj. nema responsivni dizajn.

Prilagodjenost sajta za mobilne telefone

Danas je responsivni web dizajn definitovno standard, i nema izgleda da će se to ikada promeniti.

Ako je vaš web sajt prilagodjen mobilnim uredjajima, bolje će se rangirati kod google-a, koji nagradjuje dobar mobilni sajt.

Prilagodjavanje modernim standardima je od izuzetne važnosti, i ako vaš web sajt nije prilagodjen mobilnom telefonu – gubite klijente.


Razlog #2: Web sajt je zastareo


Web sajt je zastareo - Redizajn sajta

Ovo je najčešći razlog za redizajn web sajta.

Internet se stalno menja, a sa njim i tehnologije koje se koriste za izradu sajtova. Ono što je do pre par godina bio vrhunski web dizajn, sada više nije.

Nekada su bili popularni sajtovi sa zvukom i bleštavim animacijama, a danas je potpuno suprotno: čist i jasan dizajn koji omogućava laku navigaciju i koji stavlja akcenat na korisničko iskustvo.

Da li ste znali da:

Prema istraživanju Stanford Univerziteta, 75% ljudi ocenjuje kredibilnost vaše firme isključivo na osnovu dizajna vašeg web sajta?

75% ljudi ocenjuje kredibilnost vaše firme isključivo na osnovu dizajna vašeg web sajta

Korisnici odmah prepoznaju zastareo sajt, već na osnovu njegovog izgleda.

Sajtovi sa lošim slikama, teško čitljivim tekstom i zastarelim grafičkim rešenjima se odmah preskaču – korisnici odlaze sa njih, uglavnom kod vaše konkurencije.

To je zato što posetioci pretpostavljaju da je sajt star i da nema ništa vredno da ponudi.

Razmislite o sledećem:

Ako vidite neku zgradu na kojoj otpada malter, a prozori samo što nisu pali – da li bi ste ušli ili odmah produžili dalje?

Web sajt koji je zastareo ne može da dugo zadrži posetioce. Oni će jednostavno otići do nekog drugog, bolje dizajniranog sajta.

Ako vaš web sajt izgleda zastarelo, ili više jednostavno ne privlači korisnike – vreme je za redizajn sajta.


Razlog #3: Korisnici ne mogu da vas pronadju na internetu


Korisnici ne mogu da vas pronadju na internetu

Možete da imate web sajt koji lepo izgleda, čak da bude i funkcionalan – ali da posetilaca jednostavno nema.

Ako je vaš sajt neko vreme na internetu ali nema nikakvog saobraćaja, onda imate problem sa rangiranjem na google-u. To može da se desi zbog lošeg dizajna koji ne vodi računa o potrebama korisnika, ili zbog lošeg sadržaja sajta.

Redizajn sajta je u ovom slučaju obavezan.

Treba se proveriti sama struktura web sajta i njegovog sadržaja, i nakon toga otkloniti uočene probleme. Laka navigacija i kvalitetan sadržaj (slike, tekst, video) privlače korisnike. Profesionalan programski kod je takodje bitan za korisničko iskustvo.

Možda vaš web sajt nije optimizovan za pretraživače? Ili je SEO optimizacija vašeg sajta već zastarela?

Google vrlo često menja algoritme koji su odgovorni za rangiranje sajtova. Zato se SEO analiza web sajta mora sprovoditi često, u skladu sa najnovijim trendovima. Ovo je komplikovan i dugotrajan posao, ali garantuje uspeh vašeg sajta, jer ćete biti vidjiviji na internetu i time privući nove kupce.

Probajte sledeće:

Ukucajte u google pretraživač ime neke od usluga ili robe koju nudite.

Da li vas ima na prvoj strani pretrage? Ako je odgovor negativan, vaš sajt je spreman za redizajn i SEO optimizaciju.

Da li korisnici mogu lako da vas pronadju na internetu? Ovo je ključ uspeha svakog web sajta, i cilj svake uspešne marketing kampanje.


Razlog #4: Web sajt se sporo učitava


Web sajt se sporo učitava

Da li se vaš sajt učitava duže od 4 sekunde?

Ako je tako, onda je svakako spor. A to negatino utiče na rangiranje na google-u, i odbija korisnike. Niko ne želi da sedi i da čeka da se sajt učita.

Web sajt koji se brzo učitava nudi bolje korisničko iskustvo. A spor sajt znači da je loše dizajniran i nedovoljno optimizovan.

Pogledajmo sledeće činjenice:

  • 73% mobilnih korisnika interneta su naišli na sajt koji se presporo učitava
  • 47% korisnika očekuje da se web stranica učita za manje od 2 sekunde
  • 40% korisnika napusti sajt koji se učitava duže od 3 sekunde
  • 38% mobilnih korisnika kaže da je naišlo na sajt koji nije mogao da se učita
  • Svaka dodatna 1 sekunda učitavanja znači gubitak 7% potencijalnih klijenata

Posledice sporog učitavanja sajta

Šta iz ovoga zaključujemo?

Brzina učitavanja web sajta je očigledno jedan od bitnih faktora kada je u pitanju korisničko iskustvo.

Sa ovim se slaže i većina web developera: ako je vaš web sajt spor – spremni ste za redizajn sajta.

Brz web sajt je danas neophodan, jer korisnici interneta nisu strpljivi: oni očekuju rezultate odmah, na jedan klik.


Razlog #5: Vaš web sajt ne donosi rezultate


Vaš web sajt ne donosi rezultate

Ovo je definitivno razlog za redizajn sajta.

Bez obzira na njegov sadržaj i izgled, cilj svakog web sajta je da donosi profit.

Problem sa mnogim sajtovima je što nisu dobro dizajnirani od početka: jednostavno se nije vodilo računa o potrebama korisnika, SEO optimizaciji i lakoj dostupnosti sadržaja.

Novim dizajnom i strategijskim razvojem sadržaja na sajtu možete značajno povećati posetu, a time i profit.

Ovde treba biti jasno na osnovu čega procenjujete uspeh sajta:

  • Da li je to količina prodate robe?
  • Ili veći broj novih klijenata?
  • Da li je uspeh duže zadržavanje korisnika na sajtu?
  • Možda je glavni cilj sajta razvoj vašeg brenda?

Ako znate kako merite uspeh, redizajn web sajta će biti fokusiran na prave ciljeve. Znaćete koji elementi web sajta nisu efikasni, i čime treba da ih zamenite.

Web sajt neće donositi rezultate i u sledećim slučajevima:

  • Izmenjena je politika firme
  • Proširili ste delatnost
  • Značajno je promenjen brend firme

Bilo koji od ovih slučajeva zahteva hitan redizajn postojećeg sajta.

Ako vaš web sajt više ne ispunjava potrebe vaše firme, i ne stvara profit – veme je za redizajn sajta.


Razlog #6: Sajt pruža loše korisničko iskustvo


Sajt pruža loše korisničko iskustvo

Pogledajte svoj web sajt očima korisnika:

  • Da li možete brzo da zaključite koje se usluge nude?
  • Da li možete lako da pronadjete potrebne informacije?
  • Da li lako možete da odredite gde ste na sajtu, i gde treba idete dalje?
  • Kada ste na stranici sa uslugama, da li bez problema možete da poručite neku uslugu?
  • Da li sajt može lako da se koristi na mobilnom telefonu?

Ako je makar jedan odgovor na prethodna pitanja pozitivan – imate problem.

Svi ovi detalji označavaju razliku izmedju uspešnog i neuspešnog web sajta. Jer korisnik koji se ne snalazi dobro na vašem sajtu, odlazi kod vaše konkurencije.

Kreiranje korisničkog iskustva je novija disciplina u web dizajnu, ali disciplina koja ima ogroman značaj. Ona stavlja akcenat na emocije korisnika koji posećuju vaš sajt, i usmerava ih ka cilju – a to je uvek i vaš glavni cilj, odnosno ono što želite da postignete web sajtom.

Potvrdjeno je da:

88% korisnika se ne vraća na web sajt koji im pruža loše korisničko iskustvo.

88% korisnika se ne vraća na web sajt koji im pruža loše korisničko iskustvo

Kako da rešite ovaj problem? Jednostavno pratite sledeću listu:

  • Shvatite ponašanje korisnika
  • Razmišljajte o akciji koju želite da vaši posetioci izvedu na sajtu
  • Ubacite na web sajt softver za analitiku, kako bi pratili njihovo ponašanje

Redizajn sajta vrši reorganizaciju sadržaja, grafički ulepšava web sajt i pruža jedinstveno, pozitivno iskustvo svojim korisnicima.


Razlog #7: Lansirate novi proizvod ili uslugu


Lansirate novi proizvod ili uslugu

Svakom poslovnom čoveku je jasno da je glavni cilj svake firme – profit.

A do profita se može doći samo ako se kompanija razvija i raste. Ovo je ključan momenat u budućnosti vaše kompanije, i nikada se ne zna dokle se napred može ići.

Sa rastom i evolucijom vaše firme, evoluiraju i vaši proizvodi i usluge, kao i marketinški ciljevi. Nove usluge ili proizvodi koji imaju veliki značaj za razvoj firme traže i redizajn sajta.

Jer često se dešava u tim trenucima da postojeća struktura vašeg web sajta nije više zadovoljavajuća.

Novi web dizajn stavlja fokus na vaše nove ciljeve i kreira novu, pozitivniju sliku o vama.

Da li ste znali da:

85% novih proizvoda i usluga propadne na tržištu za manje od dve godine?

85% novih proizvoda i usluga propadne na tržištu za manje od dve godine

Da bi izbegli ovu sudbinu i našli se medju onih 15% uspešnih morate da imate dobar biznis model i jaku marketinšku kampanju.

A tu do izražaja dolazi vaš web sajt, kao ključni igrač u svakoj vrsti marketinga.

Ne postoji neko odredjeno pravilo koliko često treba raditi redizajn postojećeg sajta.

To zavisi od industrijske grane kojoj pripadate, kao i od veličine samog sajta. Ali ono što morate raditi je provera da li vaš web sajt prati najnovije standarde, i to najmanje jednom mesečno.

Ne morate uvek ni raditi kompletan redizajn – nekada su dovoljne samo manje ispravke.

Ako vam je npr. sajt spor, možda je dizajn Ok i samo je potrebno izvršiti manje ispravke u programskom kodu. Ili ako vas korisnici ne mogu pronaći, možda je potrebno poraditi na SEO optimizaciji.

Profesionalan Web dizajn studio će vam pomoći da utvrdite obim posla, i tako vam uštedeti značajna sredstva.


Koliko košta redizajn sajta?


Da li mislite da vredi uložiti u web sajt koji ostavlja sjajan prvi utisak?

Naravno da vredi!

Ali, verovatno se pitate koliko to tačno vredi?

Možete angažovati nekog amatera i ‘redizajnirati’ sajt za par desetina evra, a možete na profesionalca potrošiti i par stotina, pa i više hiljada evra. Za isti posao, ali sa savim drugačijim rezultatima.

Generalno ne postoji pravilo koliko redizajn web sajta treba da košta – to zavisi od raznih faktora:

  • Od industrije kojoj pripadate
  • Broja stranica na sajtu
  • Ugradjenih funkcionalnosti
  • Softvera koji se koristi
  • Svrhe web sajta
  • Obima posla
  • Vaših želja

Kao i kod svakog posla, najvažnije je izračunati koliki je povraćaj novca na osnovu uloženih sredstava i očekivane dobiti.

Sledeće što treba da uradite je da procenite koliko želite i možete izdvojiti za redizajn, i da u skladu sa time očekujete i rezultate.

Uvek treba da imate na umu da je vaš web sajt najvažniji marketinški alat koji imate. I da je to prvo mesto na koje dolaze vaši potencijalni klijenti pre nego što se odluče na kupovinu.

A kvalitetan web dizajn će ih zadržati na vašem sajtu, i tako vas izdvojiti od konkurencije.

Kvalitetan i profesionalan redizajn web sajta nije mala investicija, ali se i te kako isplati na duže staze.


Proces redizajna: 5 koraka do savršenog sajta

5 koraka do savršenog sajta

Doneli ste odluku da unapredite svoj biznis, i shvatili da vam je zato neophodan redizajn web sajta.

Postavlja se pitanje: odakle početi?

Redizajn postojećeg sajta je proces tokom kojeg se jednostavna ideja transformiše u kompleksnu internet prezentaciju. To je skup koraka koji vas vode do vašeg novog, obnovljenog web sajta.

To je put ka novim klijentima i većem profitu, koji se sastoji od sledećih 5 koraka:


Korak #1: Postavljanje cilja

Zapitajte sebe:

Šta je svrha mog web sajta?

Svrha sajta treba da bude merljiva, tj. treba tačno da znate šta hoćete da postignete. Ako znate odgovor na ovo pitanje onda možete lako web dizajneru objasniti šta želite.

Glavni cilj redizajna obično reflektuje i glavni cilj same firme, ali ne mora uvek da bude tako.

Šta uostalom rade najbolji?

Uspešne kompanije postavljaju ciljeve. Bez njih one ne bi imale svrhu, niti čemu da teže. Postavljanje ciljeva vam omogućava da izmerite uspeh kompanije, i da imate dublje razumevanje za svaki poslovni korak koji preduzmete.

Naši ciljevi mogu biti postignuti jedino vodjeni planom, u njih moramo da bezrezervno verujemo, i da odlučno delujemo na njihovom ostvarenju. Nema drugog puta ka uspehu.

Pablo Picasso

U svakom slučaju, dizajner treba što bolje da razume vaše želje jer to bitno utiče na sve korake u procesu redizajna.


Korak #2: Procena sadržaja postojećeg sajta


Web sajt koji želite da redizajnirate sadrži vredne materijale koje svakako treba da iskoristite:

  • Tekstovi na sajtu
  • Slike, skice
  • Video, animacije

Sav sačuvani materijal treba da se preradi tako da se najbolje stvari izdvoje i unaprede. Ono što ne može da se iskoristi zbog zastarelosti, treba zameniti novim.

Treba povesti računa i o linkovima na svim web stranicama – napravilno rukovanje njima može da upropasti vaše SEO napore. Takodje su jako bitne i stranice na web sajtu koje imaju najviše posetilaca.

Njih ne treba brisati tek tako, jer onda nepovratno gubite veliki broj korisnika.

Vrednost starih web stranica sa velikim brojem poseta čuvate tako što postavite tzv. ‘301 redirect‘ ka novim stranama koje ih menjaju.

Na taj način se njihova vrednost i uticaj prenose na nove web stranice, a to dobar web developer može da odradi bez problema.


Korak #3: Formiranje profila kupca


Da bi kreirali novi sadržaj i dizajn koji će privući klijente, od kritične je važnosti formiranje ‘profila kupca’.

Profil kupca nam govori šta pravi kupci i vaši klijenti misle o vašoj firmi, kako doživljavaju vaše proizvode i usluge.

Evo kako formirati profil kupca:

  • Intervjuišite vaše zaposlene, pogotovu one koji rade sa mušterijama
  • Intervjuišite vaše omiljene kupce, onakve kakve bi želeli da privučete u budućnosti
  • Istražite društvene mreže kako bi saznali šta vaša konkurencija i njihovi klijenti pričaju
  • Sve sakupljene informacije iskoristite za formiranje profila vaših klijenata

Profil kupca nije samo opis vašeg prosečnog klijenta. To je oslikavanje vašeg idealnog klijenta na osnovu prikupljenih podataka o ponašanju na internetu i njihovih demografskih karakteristika.

Mislite o ‘profilu kupca’ kao o osobi za koju kreirate sadržaj novog web sajta.


Korak #4: Istraživanje konkurencije


Zašto je ovaj korak važan?

Istraživanje konkurentskih web sajtova vam pomaže da utvrdite vašu trenutnu poziciju. Treba pregledati sadržaj njihovih sajtova, blog, video, koje ključne reči koriste i kakva im je ponuda.

Takodje postavite sebi sledeće pitanja:

  • Kako rade internet marketing?
  • Da li nude besplatne elektronske knjige, ili savete?
  • Koliko su zastupljeni na društvenim mrežama?
  • Sve sakupljene informacije iskoristite za formiranje profila vaših klijenata

Sve ove podatke možete prikupiti uz pomoć profesionalnih online alata, i oni će vam pomoći da pripremite svoju strategiju.

Procenite njihove sajtove i zabeležite šta vam se dopada, a šte ne. Nemojte da ih kopirate – cilj je da to što oni rade, vi uradite bolje.


Korak #5: Planiranje


Zašto planirati redizajn sajta?

Planiranje predstavlja osnovu svakog biznisa i organizacije, a nedostatak planiranja može lako da dovede do neuspeha.

Često se nedostatak planiranja redizajna pravda karakterom posla koji je dinamičan i ne ostavlja dovoljno vremena za izradu plana. Ali to se dešava zato što ljudi ne uspeju da prepoznaju da je planiranje za redizajn web sajta jednako važno kao i svako drugo planiranje u biznisu.

Redizajn sajta je kao i rekonstrukcija kuće:

Imate ideju u glavi šta otprilike želite, ali da bi se to uspešno sprovelo potrebno je planiranje. Angažovaćete arhitektu za koga mislite da vaše ideje može da sprovede u delo, i koji će onda napraviti plan rekonstrukcije.

Isto je i sa web sajtom:

Posle razgovora sa nekoliko dizajnera birate onog pravog koji će sprovesti vaše zamisli, uz očuvanje najvrednijih delova starog sajta.

Proces redizajna svakog sajta počinje sa odredjenom idejom i sa odredjenim ciljem.

Dalje se nastavlja kroz niz koraka koje je potrebno preduzeti da bi se do tog cilja i došlo. Počnite od sledećeg pitanja:

Šta želim da postignem novim izgledom sajta?

Ako znate odgovor na ovo naizgled jednostavno pitanje, već ste na pola puta do svog cilja.

Proces redizajna je pre svega proces komunikacije izmedju dizajnera i ciljane publike, odnosno vaših klijenata i kupaca.

Zato je izbor profesionalnog dizajnera presudan za uspeh redizajna vašeg sajta.


Kako da lako prevazidjete konkurenciju


Zastareo izgled vašeg sajta odbija posetioce, i stvara utisak da ste neozbiljna firma.

Nedostatak funkcionalnosti koje su uobičajene na novim sajtovima pokazuje da ne brinete za svoje klijente i kupce. A time gubite autoritet, i odričete se velikog dela profita.

Ali sve to menjate ulaganjem u novi izgled svog web sajta:

Redizajn sajta je dokazano jedan od najefikasnijih marketinških alata, i prečica ka uspešnom lansiranju novih proizvoda i usluga.

Kvalitetan i efektivan redizajn pretvara vaš web sajt u magnet za kupce.

Izmenom izgleda web sajta i poboljšanjem njegove funkcionalnosti, vi stvarate nove prilike za razvoj svoje firme. Jer kako vaša firma napreduje i menja se tokom vremena, tako se menjaju i njeni prioriteti.

Vaša profesionalna internet prezentacija treba da prati vaš biznis. Zato je povemeni redizajn web sajta neophodan.

Redizajn sajta vam donosi mnogobrojne koristi:

  • Povećava poverenje vaših mušterija
  • Poboljšava vaše rangiranje na google-u
  • Unapredjuje izgled sajta
  • Unapredjuje korisničko iskustvo
  • Povećava bezbednost sajta
  • Daje vam veću kontrolu nad sadržajem web sajta
  • Donosi prednost nad konkurencijom
  • Štedi novac na duže staze
  • Donosi vam bolju prodaju i veće prihode

Ne razmišljajte o redizajnu vašeg web sajta samo kao o ‘promeni izgleda’. Razmišljajte da je to način da vi i vaša kompanija zauzmete mesto koje vam pripada.

Vaš web sajt je živi, neodvojivi deo vašeg biznisa. Tretirajte ga kako zaslužuje.

Priuštite mu redizajn.

5 12 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments