Pisanje Tekstova za Sajtove

Kako kvalitetni tekstovi na sajtu povećavaju vaše prihode

Sadržaj

Kopirajting: umetnost pisanja koje unapredjuje vaš biznis


Da li znate da jedna jedina slovna ili gramatička greška na sajtu može da vas košta potencijalno zaključenog posla?

Poslednje studije pokazuju da 59% posetilaca web sajta odustaje od kupovine ako naidje na takvu grešku..

Jer ona vas predstavlja kao nepouzdanu i neprofesionalnu firmu.

Uostalom, da li vi nudite ‘najboje’ ili ‘najbolje’ usluge?

Razmislite i sami:

Koliko puta ste krenuli da čitate neki tekst na web sajtu koji vas zanima, ali ste odustali jer ste naišli na gramatičke greške, ili vam je on brzo dosadio?

Jer pored ispravnosti samog teksta, važan je i ton pisanja, kao i način na koji se obraćate potencijalnim klijentima.

Ako sebe i svoj biznis ne predstavite na pravi način, kako neko može da ima poverenja u vaše proizvode ili usluge?

Zato je pisanje tekstova za sajtove ili kopirajting jedna od najvažnijih stvari na koje treba da obratite pažnju ako želite da vaš web sajt donosi zaradu. Ozbiljne firme su shvatile važnost copywriting-a i ulažu veliki deo sredstava namenjenih marketingu upravo u kvalitetno napisane tekstove.

Kreiranjem jedinstvenog, relevantnog i visoko kvalitetnog sadržaja na web sajtu, blogu ili društvenim mrežama – vi stičete vernu publiku i brzo izgradjujete svoju reputaciju.

Pisanje za web se razlikuje od pisanja za štampane medije.

Ljudi na internetu tekstove čitaju drugačije: umesto da čitaju sleva na desno i red-po-red, posetioci sajta skeniraju web stranicu u potrazi za nekom frazom koja će im zadržati pažnju.

Zašto je to tako?

Zato što pri pretraživanju interneta vi tragate za odgovorom na odredjeno pitanje, i nemate vremena ni strpljenja da čitate više nego što je potrebno. A iskreno rečeno, ni ne morate.

Dobar kopirajter zna za ovo i zato koristi tehnike za zadržavanje pažnje čitalaca.

Na taj način posetilac vašeg web sajta pročita čitav tekst do kraja, pri čemu se duže zadržava na web stranici. A to se pozitivno odražava na rangiranje vašeg sajta i odvaja ga od konkurencije.

Ako i pored svega niste sigurni da li su vam potrebni pisci za sajt, pogledajte sledeću statistiku:

  • 8 od 10 ljudi pročita samo naslove na web stranici
  • Pre nego što se odluči na kupovinu, 47% potrošača pročita od 3 do 5 tekstova na sajtu
  • 30% kupaca radije čita tekstove sa sajtova firmi koji su lideri na tržištu
  • 78% potrošača veruje da ako imate dobar sadržaj na sajtu, više brinete o svojim kupcima
  • 94% ljudi podeli tekst sa sajta na društvenim mrežama, jer misli da će biti koristan drugima

Reakcija ljudi na tekstove na web sajtu - Pisanje tekstova za sajtove

Na osnovu prethodnog grafikona možete da zaključite sledeće:

Kvalitetno napisani tekstovi počinju dobrim naslovom, onim koji će privući pažnju čitaoca i zainteresovati ga da nastavi sa čitanjem. Dalje kroz tekst vi rešavate probleme potencijalnih klijenata i kupaca, i tako izgradjujete autoritet.

Time predstavljate sebe kao lidera na tržištu, kao nekoga kome se veruje.

Vaši posetioci zato rado dele sadržaj vašeg web sajta sa svojim prijateljima i grade vašu reputaciju. Tako vezujete ljude za svoj brend, i dobijate nove klijente koji će svoj novac radije ostaviti kod vas nego kod vaše konkurencije.

Ali kako da to primenite na svom sajtu?

Sve počinje od ciljano pisanih tekstova. A za to vam je potreban kopirajter.

Najbolji koga možete da pronadjete.


Šta radi kopirajter

Šta radi kopirajter - Bluelinemedia

Sećate li se one reklame koju ste videli na TV-u minut pre vesti? Kopirajter je napisao scenario za tu reklamu.

Šta je sa brošurom koju ste pokupili dok ste čekali u redu da platite račun za telefon? Da, kopirajter je takodje pisao i to.

A sadržaj web sajta koji samo što ste posetili? Naravno, kopirajter je napisao tekst za svaku stranicu sajta.

Kopirajting je forma umetnosti i proces kreiranja tekstova koji se koriste u promotivne svrhe. Za razliku od klasičnog kreativnog pisanja (poezija, romani), copywriting se fokusira na to da čitalac preduzme neku akciju. Svejedno da li je u pitanju kupovina, telefonski poziv, registracija ili prijava na email listu.

Jednostavno rečeno, kopirajter piše ubedljive tekstove za vaš web sajt koji čine da se vaši klijenti i kupci lakše odvoje od svog novca.

Ali, pisanje tekstova za sajtove je i mnogo više od toga:

Pisanje za web se sastoji od pažljivog biranja reči koje će činiti konstrukciju teksta koji promoviše vaš biznis ili ideju, teksta koji je nakon editovanja i lektorisanja očišćen od svih nepravilnosti.

Iako je možda teško definisati šta tačno copywriter (pisac za sajt) radi, jedna stvar je sigurna: on je potreban svima.

U stvari, najpopularniji brendovi su stekli svoju popularnost zahvaljujući kopirajterima koje su angažovali, a koji su vodili računa o sledećim bitnim stvarima:

  • Ciljana publika – za koje ljude se tekst piše? Koji su njihovi prioriteti i brige?
  • Osobine proizvoda ili usluga – šta izdvaja vaš proizvod ili uslugu od drugih?
  • Cilj teksta – šta želite da postignete napisanim tekstom na sajtu?
  • Dobit – na koji način vaši proizvodi ili usluge pomažu kupcima?
  • Strategija – kako treba predstaviti vašu ponudu da bi ostvarili cilj?
  • Željena reakcija kupaca – šta želite da posetioci vašeg sajta misle i osećaju dok čitaju tekst?

Sada znate da je dobar kopirajter pored svega i istraživač, psiholog i umetnik.

On može da udahne život vašem brendu kroz izražavanje svoje kreativnosti, a to je veština koja se ne može naučiti.

I kao što slikar kreira bojama, a pevač oslikava prostor svojim glasom, vrhunski kopirajter ugradjuje svoj talenat i znanje u tekstove koji menjaju živote posetilaca vašeg sajta.

Profesionalan kopirajter stvara sadržaj koji se sa čitaocima povezuje na emocionalnom nivou. Ljudi ne kupuju proizvode. Oni kupuju emocije.


Moć pisane reči: šta copywriting može da učini za vas

Šta copywriting može da učini za vas - Bluelinemedia

Da li ste u biznisu duže ili kraće vreme?

Svejedno je, jer i ako ste tek počeli ozbiljno da se bavite nekim poslom, vi već znate da brendiranje vaše firme nije gotovo izradom logoa.

Dizajn je važan deo vašeg web sajta, ali on ne zadržava posetioce dugo. Kompletno iskustvo korisniku pružaju kako vizuelni elementi, tako i oni koji to nisu. A tu je od presudne važnosti način na koji se obraćate potencijalnim klijentima kroz tekstove na sajtu.

Pisana reč vezuje posetioce sajta za vaš brend.

Jer reči nas teraju na razmišljanje..

Reči su te koje menjaju ponašanje posetilaca vašeg sajta, i čine da vaš biznis bude ozbiljno shvaćen.

A talentovan copywriter će biti sposoban da shvati vas i vaš biznis, i da vam obezbedi sledeće prednosti:


Povećanje vaših prihoda


Bez obzira koje proizvode ili usluge nudite, male izmene u tekstu na vašem sajtu mogu da značajno povećaju prodaju.

Pametan izbor reči predstavlja vašu firmu na pravi način, i privlači ljude sa kojima želite da saradjujete.

I ljude koji žele da saradjuju sa vama..

Ubedljiv tekst premošćava razlike izmedju vaše kompanije i potreba mušterija, što dovodi do njihovog većeg angažmana.

A tada ste samo na korak od ostvarene prodaje.


Povezivanje sa kupcima


Na vašem web sajtu vi kreirate sadržaj kojim pokušavate da ubedite posetioce da ste baš vi pravi izbor. Da su vaši proizvodi i usluge najbolji za njih.

Ali da bi ubedili posetioce sajta, prvo morate da se povežete sa njima.

Kvalitetan sadržaj sajta i vrhunski tekstovi pokazuju iskrenu brigu za probleme vaših potencijalnih klijenata. Time pokazujete da ste stabilni, pouzdani, i od poverenja.

A svako želi da saradjuje sa takvom firmom.

Povezivanje sa klijentima je jedan od najvažnijih koraka ka uspehu u poslu.


Bolje rangiranje na google-u


Da li želite da budete prvi na google-u?

Naravno, svi to žele. Jer kada ste na prvoj stranici google pretrage vaš web sajt ima više poseta, a vi više potencijalnih kupaca. Ključ toga je SEO optimizacija.

Ali optimizacija sajta nije moguća bez dobrog teksta.

Moderno pisanje tekstova za web vodi računa o ključnim rečima koje ljudi koriste kada traže neku uslugu ili proizvod.

Copywriter vrši istraživanje kojim pronalazi potrebne ključne reči i koristi ih u tekstu koji piše. I tako privlači vaše potencijalne mušterije.

Na taj način oni dolaze do vas umesto do vaše konkurencije.


Više slobodnog vremena


Vreme je najoskudniji resurs: kada je prošlo – prošlo je.

Pisanje tekstova za sajtove zahteva dosta vremena, a još više je vremena potrebno uložiti u savladavanje tehnika pisanja za web.

Vi kao biznismen sigurno želite da se posvetite svom poslu i onome što najbolje radite. Zato je bitno da kreiranje sadržaja sajta prepustite profesionalcima koji su svoje znanje i iskustvo u pisanju tekstova sticali godinama, na realnim projektima.

Tako ćete imati više vremena za razvoj svog biznisa, za svoje prijatelje i porodicu.

Niko ne voli nametljivu prodaju. To odbija ljude.

Zato je važno da se pisanje tekstova za web prepusti profesionalnom kopirajteru koji će se pridržavati sledeće formule:

  • 70% teksta sadrži korisne informacije
  • 30% teksta je namenjeno prodaji

Ljudi u suštini ne vole da čitaju reklamni materijal, ali ako on sadrži gomilu korisnih podataka onda im neće smetati malo reklame.

A to je najbolji način da prenesete svoju poruku i ne odbijete potencijalne kupce.


10 korisnih tehnika za pisanje neodoljivo privlačnih tekstova


Kada nekome lično objašnjavate sve prednosti vaših proizvoda ili usluga, vi mu jasno prenosite željenu poruku.

Vaš govor tela šalje jasne signale i daje dublje značenje izgovorenim rečima.

Važe izražavanje, boja glasa i ton razgovora utiču na način na koji ljudi doživljavaju vas i vašu firmu. I tada bez problema možete da svoj biznis predstavite baš onako kako želite, i da vaš sagovornik shvati da naspram sebe ima osobu koja se razume u svoj posao i koja će mu pomoći da reši svoj problem.

Ali kako da isto to postignete na svom web sajtu? Kako da samo tekstom uspešno predstavite svoju firmu i privučete nove klijente i kupce?

Sledeća lista će vam pomoći u tome:


Savet #1: Zgrabite pažnju čitalaca efektivnim naslovom


Zgrabite pažnju čitaoca efektivnim naslovom

Naslov teksta na vašoj web stranici je prvo što posetilac sajta pročita. Ako naslov ne prenosi snažnu poruku, onda ostatak teksta kao i da ne postoji.

Jer 8 od 10 ljudi pročita samo naslov, dok 2 od njih 10 pročita i ostatak teksta.

Jer 8 od 10 ljudi pročita samo naslov, dok 2 od njih 10 pročita i ostatak teksta

Što je bolji naslov to su veće šanse da će posetilac sajta pročitati čitav tekst.

Zato što naslov ima jednu važnu svrhu: da se pročita prva sledeća rečenica. A nakon nje i sledeća. Ako se neko zadrži samo na naslovu, onda je ceo tekst neuspešan.

Naslov navodi na dalje čitanje, jer on daje obećanje čitaocima.

On obećava koristi koje će imati ako pročitaju čitav tekst, i šta mogu da očekuju kada dodju do kraja web stranice.

Zato naslov treba da:

  • Bude jedinstven
  • Obeća dobit čitaocima
  • Stvori osećaj hitnosti
  • Bude koristan čitaocima

Vrhunski kopirajteri polovinu vremena potrebnog za pisanje teksta utroše samo na pisanje naslova. To pokazuje izuzetnu važnost koju imaju naslovi u tekstu.

Ako vam je sadržaj web sajta važan za uspeh u poslu, onda posebnu pažnju treba da posvetite naslovima.


Savet #2: Na početku teksta predstavite najvažnije informacije


Na početku teksta predstavite najvažnije informacije

Pisanje tekstova za sajtove se razlikuje od pisanja knjiga ili poezije.

Svaki tekst na svom web sajtu treba da započnete najvažnijim podacima za vaše čitaoce, a kasnije da obezbedite dodatne informacije.

Ovaj način pisanja je toliko delotvoran da svaki web pisac mora da bude upoznat sa time.

Ova tehnika se naziva inverzna piramida, zato što podseća na izvrnutu piramidu sa najvažnijim informacijama na njenom vrhu (na najširem delu).

Inverzna piramida - Pisanje Tekstova za Sajtove

Pisanje na ovaj način vam donosi sledeće koristi:

  • Posetioci vašeg sajta mogu brzo da procene da li žele da čitaju tekst do kraja
  • Čitaoci mogu da prestanu sa čitanjem bilo kada, i da shvate suštinu članka
  • Ako ovu tehniku primenite posle svakog podnaslova, čitaoci mogu brzo da prodju kroz čitav tekst
  • Ako započnete tekst zaključkom, vaše najvažnije ključne reči će se naći u prvih par rečenica, a tako poboljšavate SEO optimizaciju sajta

Ovaj način pisanja se razlikuje od onoga što ste učili u školi ili na fakultetu:

Da biste napisali pismeni sastav ili esej, prvo krećete od uvoda i postepeno gradite zaključak. Ali pisanje za web mora da bude efikasno, i zato je tu pristup suprotan.

Da bi posetioce svog sajta pretvorili u kupce, morate imati direktan pristup.


Savet #3: Povećajte čitljivost kratkim rečenicama


Povećajte čitljivost kratkim rečenicama

Koliko puta ste napustili neki web sajt nakon par pročitanih rečenica, jer je tekst bio naporan za čitanje?

Niko ne voli da čita naporne tekstove:

Ljudi čitaju članke na sajtovima da bi došli do potrebnih informacija, i to na najbrži i najjednostavniji mogući način. A vaše je da im to i omogućite.

Posetioci vašeg sajta ne žele da ulažu napor kako bi pronašli ono što ih zanima.

Jer kratke rečenice je mnogo lakše čitati nego dugačke, dosadne rečenice. I lakše ih je razumeti. Kako bi npr. predstavili najnoviji mobilni telefon koji imate u ponudi?

Pravi mobilni telefon za vas. Tanji. Pametniji. Izdržljiviji.

Primećujete li kako rečenice od jedne reči imaju svoj poseban ritam, koji naglašava svaku pojedinačnu reč?

Potrudite se da rečenice u tekstu sadrže u proseku 12 reči, ali ne više od 20-25. Sve preko toga izaziva zamor i udaljava čitaoce od vašeg sajta. Ako je rečenica predugačka, prepolovite je.

Birajte reči pažljivo:

Reči koje podstiču na akciju su od kritične važnosti. One drže posetioce vašeg web sajta angažovanim, i proizvode efekat koji vam je potreban. Sabijte što više značenja u što manje reči. Učinite čitanje tekstova jednostavnim i zabavnim.

Iznenadićete se koliko tekst postaje čitljiviji kada izbacite nepotrebne reči.


Savet #4: Koristite liste


Koristite liste - Pisanje tekstova za tekstove

Lista predstavlja jedan od najefikasnijih načina da prenesete svoju poruku čitaocima.

Ona transformiše beživotni tekst na vašem sajtu u zanimljivi članak koji svako želi da pročita. I pomaže vam da komplikovani koncept ili ideju predstavite na jasan i primamljiv način.

Liste su dizajnirane da:

  • Izgrade vašu kredibilnost
  • Privuku pažnju čitaoca
  • Ubede ga da preduzme neku akciju

Ali glavna svrha liste je da poveća čitljivost.

Tekst koji je čitljiv zadržava posetioce na vašem web sajtu, a oni su obično u žurbi i ne žele da čitaju dugačke blokove teksta. Lista predstavlja vašu poruku na jednostavan način, i omogućava njeno lakše razumevanje.

Kako da pravilno koristite liste?

  • Lista u suštini predstavlja skup mini naslova. Znači da svaka stavka u listi treba da sadrži neku korist za čitaoca
  • Lista treba da bude simetrična. Svaki element liste treba da bude slične dužine, tj. da zauzima jedan red, ili dva reda, itd.
  • Liste ne treba da budu prenatrpane, i da se sastoje od podnaslova i podlisti. One su dizajnirane da budu jasne, a ne konfuzne
  • Lista treba da ima paralelnu strukturu. Svi njeni elementi moraju biti tematski povezani i da imaju istu gramatičku strukturu

Mnogi kopirajteri ne znaju da pravilno koriste i sastavljaju liste. Dosadna lista bez pravilne strukture ne zadržava pažnju čitaoca, i on brzo odlazi na drugi sajt.

Kako većina posetilaca vašeg sajta samo skenira sadržaj, dobro formulisana lista im zadržava pažnju i prenosi vašu poruku na jednostavan i razumljiv način.

A to za vas znači veći broj klijenata i bolju prodaju.


Savet #5: Pišite gramatički ispravno?


Pišite gramatički ispravno - Pisanje tekstova za tekstove

Jedna od najvažnijih osobina napisanog teksta je njegova gramatička ispravnost.

Ali pisanje tekstova za sajtove ne podrazumeva da pored sebe morate da imate priručnik gramatike. Stvar je u tome da pronadjete ravnotežu izmedju gramatike i tona kojim se obraćate posetiocima svog sajta.

Slepa posvećenost gramatički savršenim rečenicama vas predstavlja kao arogantnog i uobraženog, dok previše labav pristup gramatici govori da ste aljkavi i neodgovorni.

Zašto je ovde ravnoteža bitna?

Zato što se više od 90% bilo kog web sajta sastoji od teksta:

Više od 90% bilo kog web sajta sastoji od teksta

A ljudi vrlo lako primete greške koje vi niste videli u svom tekstu ni posle 10-og čitanja. Srećom, pisanje za web se više oslanja na značenje reči, nego na pravila. To naravno ne znači da se gramatička pravila mogu kršiti.

Ali neka je poželjno ‘zaobići’:

Koristite paragrafe od 1-2 rečenice – Paragrafi su skupovi rečenica koje zajedno predstavljaju neku ideju. U knjigama često nailazite na dugačke paragrafe. Ali na web sajtu kratki paragrafi uvlače čitaoca dublje u priču.

Brojeve predstavite cifrom – Kreativno pisanje nas uči da brojeve treba da pišemo slovima. Pisanje za web podrazumeva da se brojevi predstavljaju ciframa, jer tako privlače pažnju čitalaca.

Češće koristite zareze – Zarezi se obično koriste za povezivanje nezavisnih delova rečenice. Npr. u rečenici ‘Poručio sam picu, tost, i zelenu salatu’, zadnji zarez nije neophodan, ali dodatno naglašava poslednji deo rečenice.

Stavljajte veznike na početak rečenice – Na ovo bi se vaš profesor književnosti namrštio. Zbog toga što veznici po pravilu povezuju delove iste rečenice. Ali ovako činite tekst dinamičnijim. I zato slobodno prekršite ovo pravilo.

Pišite onako kako bi razgovarali sa svojim idealnim klijentom. Kopirajting ima za cilj da vas poveže sa klijentima i kupcima, i nagovori ih na kupovinu.


Savet #6: Prestanite da pričate o sebi i svom biznisu


Prestanite da pričate o sebi i svom biznisu - Bluelinemedia

Sigurno znate one ljude koji ne prestaju da pričaju o sebi. Sreli ste ih u restoranu, na nekoj zabavi, ili što je najgore – to su vam kolege na poslu.
I to zna poprilično da nervira.

Isto možemo da primenimo na tekstove na vašem web sajtu. Niko ne želi da čita članke koji govore samo o vama i o tome koliko su vaši proizvodi ili usluge dobri. I da su u stvari ‘najbolji’ na tržištu.

A znate li zašto?

Zato što u stvarnosti kupcu nije previše stalo do vas i vašeg biznisa.
Budimo iskreni: kada je biznis u pitanju, svako se brine samo za sebe. I ako je neko došao do vašeg web sajta i krenuo da proučava njegov sadržaj, to je samo zbog toga što želi da sazna kako vaša firma može da mu pomogne.

Mi smo xyz kompanija i nudimo najbolje proizvode/usluge po povoljnoj ceni, i poznati smo po vrhunskom kvalitetu.

Ako na svom sajtu imate nešto slično kao u prethodnoj rečenici, vreme je za promene.

Ali, šta treba da napišete umesto toga?

Prvo treba da istražite svoje mušterije. Tako ćete saznati koje su njihove stvarne potrebe, i šta žele od vaših proizvoda ili usluga. Saznaćete koje probleme imaju, kako se bore sa njima, koja rešenja primenjuju ili traže. I tek onda možete da napišete tekst koji će za njih imati neku vrednost.

Rešite tekstovima na svom sajtu neki problem koji imaju vaši klijenti. Pokažite da iskreno brinete za njih. Dajte koristan savet.

Primenite prethodno, i brzo ćete videti kako broj vaših klijenata i kupaca počinje da raste.


Savet #7: Naglasite koristi od svojih proizvoda ili usluga


Naglasite koristi od svojih proizvoda ili usluga

Najvažnije pravilo copywriting-a je naglašavanje koristi koje kupci imaju od odredjenog proizvoda, a ne koje osobine taj proizvod ima.

Kada prodajete sopstvene proizvode ili usluge, vi često unosite dosta emocija u osobine onoga što nudite, kao i u razne specifikacije. Vi živite i dišete zajedno sa svojim biznisom, sa svojim web sajtom, i svojim proizvodima.

Problem je što potencijalni kupci i klijenti nisu zainteresovani za osobine vaših proizvoda, već hoće da znaju šta oni imaju od svega toga.

Tu možemo izvršiti sledeću podelu:

  • Osobine proizvoda predstavljaju njegovu fizičku stranu – šta sadrži, ili koje su njegove dimenzije
  • Prednosti proizvoda predstavljaju funkcionalnu stranu, odnosno šta on nudi svojim kupcima

Dok objašnjavate koje će koristi kupci imati od vašeg proizvoda ili usluge, vi ih u stvari edukujete i istovremeno nagovarate na kupovinu. Šta vaši proizvodi ili usluge mogu da ponude kupcima? Kako mogu da im pomognu?

Ako recimo prodajete žute grafitne olovke, svaka od njih ima sledeće osobine:

  • Žuta je
  • Ima gumicu na jednom kraju
  • Dugačka je 15 cm

Ali koje koristi pruža kupcu?

  • Žuta boja omogućava da je razlikujete od drugih olovaka, lako je pronadjete i tako uštedite svoje vreme
  • Gumica vam omogućava da lako ispravite greške u pisanju. Nema potrebe da utrošite drugi papir.
  • Njena dužina garantuje dugotrajnu upotrebu. Nema potrebe da često kupujete nove olovke.

Ovakav način pisanja drastično poboljšava ubedljivost svakog teksta.

A ubedljivim tekstom stvarate jaku vezu izmedju čitaoca, i vašeg proizvoda ili usluge. Dovoljno je samo da objasnite posetiocima vašeg sajta kako možete da njihove živote učinite boljim.

Jer vi ne prodajete proizvode ili usluge, vi prodajete iskustvo.


Savet #8: Povećajte svoju kredibilnost tehničkim detaljima


Povećajte svoju kredibilnost tehničkim detaljima

Navodjenjem tehničkih detalja, raznih brojki i statistike, vi povećavate poverenje kupaca. I delujete ubedljivije.

Budite što je moguće odredjeniji:

Jer lako je tvrditi da imate najbolji proizvod ili uslugu, ali ako ponudite dokaz za to, onda je vaš tekst mnogo efikasniji. Predstavljanjem tehničkih podataka vi pokazujete da znate o čemu govorite.

Možda mislite da sitni detalji nisu važni, ali oni zaključuju prodaju.

Možete svojim potencijalnim kupcima reći da će kupovinom vašeg proizvoda ili usluge uštedeti 37%, ili 7.540 din na godišnjem nivou. Ove brojke čine vašu ponudu odredjenom, i više joj se veruje.

Pri tome obratite pažnju da brojke ne budu okrugle: da li deluje ubedljivo da će vaša usluga nekome podići profit za savršenih 100%?

Ako vaš proizvod ima neku osobinu koja će pozitivno uticati na prodaju, naglasite to.

Možete i da detaljno opišete proizvodni proces, i pri tome ukažete na visok kvalitet proizvoda kao posledicu posvećenosti detaljima.

I uvek budite što je moguće odredjeniji.


Savet #9: Ciljajte emocije čitalaca


Ciljajte emocije čitalaca - Pisanje tekstova za sajtove

Da li vam je zaista potreban najnoviji mobilni telefon koji ste kupili, ili bi i jeftiniji model završio posao? Zašto ste kupili neki proizvod vašeg omiljenog proizvodjača, kada ste na raspolaganju imali drugi koji je jeftiniji, a istog kvaliteta?

Većina nema racionalno objašnjenje za ovo.

Mi jednostavno ne znamo zašto kupujemo. Skloni smo da verujemo kako sve odluke o kupovini donosimo na osnovu logike. Da smo mi ti koji imamo kontrolu, i da reklame i brendovi ne utiču previše na nas.

Ali sva istraživanja pokazuju da su emocije glavne kada je kupovina u pitanju. Zato pisanje za web ne treba da cilja na logičko rasudjivanje, već na emocije koje tekst izaziva kod potencijalnih  kupaca.

Prodaja nije samo ubedjivanje mušterija da im je potreban vaš proizvod ili usluga. Prodaja je kreiranje priče na osnovu koje će ljudi poželeti da kupe kod vas.

Uzmimo za primer dve velike svetske kompanije, Koka-kolu i Pepsi:

Koka-kola je uvek predstavljala svoj brend kao pouzdan i prijateljski, dok je Pepsi igrao na kartu energičnosti. Rezultat ovog sukoba je duplo veća prodaja Koka-kole.

Vidite li ko je načinio bolji izbor, i zašto?

Da bi mogli da se poslužite ovom taktikom, prvo treba da istražite svoje kupce i utvrdite šta ih pokreće. Tako ćete znati koje emocije treba naglasiti u sadržaju vašeg sajta.

Firma koja uspe da se poveže sa emocijama kupaca, može da očekuje ogromnu dobit.


Savet #10: Kreirajte ubedljiv call to action


Kreirajte ubedljiv call to action - Copywriting

Imate sjajne tekstove na sajtu, ali prodaja vam slabo ide..

Zašto se kupci ne javljaju, kada je vama očigledno da tekst jasno govori šta treba da urade? I kako da posetioce sajta nagovorite da načine taj poslednji korak?

Jednostavno: pitajte ih.

Ako nakon ubedljivog teksta kažete potencijalnim kupcima šta treba da urade, oni će to najverovatnije i uraditi. A taj deo teksta se zove call to action, odnosno poziv na akciju.

To mogu da budu rečenice ‘Kupite ovaj proizvod’, ‘Pretplatite se na naš newsletter’, ‘Kontaktirajte nas’, kao i mnoge druge.

Vi treba da svojim čitaocima kažete šta tačno treba da urade, na koji način, i da to urade odmah.

Možda vam se čini da će vašim čitaocima smetati to što im dajete ‘naredjenja’, ali situacija je upravo suprotna. Oni žele da im kažete šta treba da urade, kako bi što pre iskoristili prednosti onoga što prodajete.

Uspešan call to action ima sledeće osobine:

  • Upečatljive je boje (koja se razlikuje od ostatka sajta) i time privlači pažnju
  • Veličina je bitna – što je poziv na akciju veći, lakše se primećuje
  • Call to action se dodatno ističe ako je oko njega prazan prostor

Posetioci sajtova su uglavnom dezorijentisani i skoro uvek su u žurbi, i ne mogu odmah da shvate gde treba da kliknu.

Zato vi to treba da im pokažete.

Da li znate da loš web dizajn može da uništi efikasnost kvalitetno napisanog teksta?

Da biste to izbegli, poštujte sledeća pravila:

  • Koristite dosta praznog prostora oko teksta. On ulepšava i upotpunjuje vaš sadržaj.
  • Povećajte veličinu fonta. Mala slova značajno smanjuju čitljivost teksta.
  • Smanjite razmak izmedju redova u tekstu. To podstiče posetioce vašeg sajta na čitanje.
  • Uključite slike, grafikone, ili video. Ljudi ih vole jer poboljšavaju korisničko iskustvo.

Pisanje za web: odlučujući faktor u svakoj vrsti marketinga


Loši tekstovi na web sajtu vam donose samo gubitke:

Koliko god da ste uložili u web dizajn, to je bez kvalitetnih tekstova bačen novac.

Da li ste ikada na nekom sajtu pročitali tekst do kraja ako vam je bio dosadan ili vas je zbunjivao? Da li ste posle toga bilo šta kupili od firme koja ima takav web sajt?

Tako razmišljaju i posetioci vašeg sajta:

Ako ih tekstovi na sajtu ne privuku i detaljno ne objasne zašto da izaberu baš vas, oni odlaze kod vaše konkurencije. I nakon kupovine, preporučuju njihove proizvode ili usluge svojim prijateljima.

A vi ostajete bez preko potrebne zarade.

Bez obzira da li ste dugo u poslu ili tek krećete sa razvojem sopstvenog biznisa, pisanje tekstova za sajtove predstavlja odlučujući faktor u tome da li će vaša firma propasti ili uspeti.

Da bi vaš web sajt bio uspešan, on mora da ima kvalitetan sadržaj. Kreirajte takav sadržaj i fokusirajte se na čitaoce. Objasnite im sve prednosti vaših proizvoda ili usluga, i zašto ste vi pravi izbor.

Pokažite da brinete za njih.

Tekstovi na vašem web sajtu su osnova svakog marketinškog napora. Oni su temelj vašeg tržišnog uspeha.

Zato ulaganje u kopirajting predstavlja dobru investiciju, koja će omogućiti rast vašeg biznisa i povećanje profita.

5 11 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments